‘Drons, les ales del futur!’, el nou pòdcast ‘Algorrritmes UPC’

Caràtula del pòdcast ‘Drons, les ales del futur!’, amb l'investigador Pablo Royo
Descarregar

Els drons, protagonistes del nou pòdcast de la mà de Pablo Royo, investigador de l'EETAC de la UPC

El nou episodi de la sèrie ‘Algorritmes UPC’ s’endinsa en el món dels drons de la mà de Pablo Royo, professor de l’EETAC de la UPC, per conèixer el present i el futur dels drons i les múltiples i sorprenents aplicacions.

01/03/2023

Sabíeu que la paraula 'drone' prové de l'anglès i significa 'abellot', per la semblança del soroll d'aquests aparells amb el brunzit de les abelles? En els darrers anys, la popularitat i els avenços en el món dels drons han estat tan importants que ja són capaços, fins i tot, de reproduir melodies amb instruments adaptats. Però no només això: les aplicacions d'aquests vehicles aeris no tripulats van des del camp de l'agricultura fins a la inspecció d'infraestructures, la recerca de persones, la logística o el control d'incendis.

En el nou pòdcast 'Drons, les ales del futur!', Pablo Royo, professor de l'Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), al Campus del Baix Llobregat, a Castelldefels, explica el present i el futur dels drons i la importància de la seguretat i les legislacions que se'n deriven, ja que els serveis automatitzats i digitals seran clau per mantenir un espai aeri segur. També parla de la possibilitat d’integrar els drons com un nou mitjà per al transport de passatgers, amb el que ja es coneix com a ‘aerotaxis’.

Una tecnologia que s'investiga i s'experimenta al DroneLab, al mateix Campus del Baix Llobregat: un laboratori i espai únic de vol per a drons destinat a la recerca i la docència, i que també dona servei al teixit empresarial.

Podeu escoltar-lo a iVoox, Spotify i YouTube.

Ciència i tecnologia a ritme de pòdcast

'Drons, les ales del futur!' és el cinquè capítol de la sèrie 'Algorritmes UPC': una iniciativa de la UPC per apropar a la ciutadania, en especial al públic jove, els darrers avenços científics i tecnològics de la mà d'investigadors i investigadores de la Universitat i que compta amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona i Barcelona Activa.

'Algorrritmes UPC' està disponible, en obert, a iVoox, Spotify i YouTube, on cada dimecres es pot escoltar un nou capítol.

'Algorrritmes UPC': capítols publicats