L'EIT InnoEnergy rep una injecció de més de 140 milions d'euros per avançar en la transició energètica

El consorci EIT InnoEnergy, del qual la UPC n'és un dels socis estratègics, ha tancat una ronda d'ampliació de capital que suposarà l'aportació de més 140 milions d'euros per part dels principals actors dels sectors industrial, financer, de formació i digital. Aquest finançament permetrà accelerar la innovació industrial en energia neta.

13/09/2023

L'EIT InnoEnergy, l'ecosistema d'innovació líder en energia sostenible a Europa, ha finalitzat amb èxit una ronda d'inversió privada que suposa l'aportació de més de 140 milions d'euros de capital. Els fons es destinaran a intensificar nous acords i acompanyar el creixement de les 200 empreses que formen la cartera actual d'InnoEnergy. Aquest nou finançament també permetrà accelerar el llançament de nous projectes industrials aprofitant les oportunitats que obren els nous marcs normatius, així com impulsar l'expansió als Estats Units.

Com a soci d'aquesta xarxa, la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) col·labora activament amb Innoenergy amb l’objectiu de facilitar un canvi pioner en el camp de l’energia sostenible. Així, es treballa conjuntament en activitats de formació, recerca i innovació per avançar en àmbits com l’eficiència energètica, les energies renovables, l’emmagatzemat d’energia, la instrumentació nuclear i les xarxes elèctriques intel·ligents, entre d'altres.

La comunitat InnoEnergy aporta la tecnologia, la innovació del model de negoci i les habilitats necessàries per accelerar la transició energètica, avançar cap als objectius de descarbonització i reindustrialització d'Europa i millorar la seguretat energètica. Des dels seus inicis, l'any 2010, ha donat suport a més de 7.000 start-ups, ha llançat al mercat més de 300 productes i ha supervisat més de 370 patents impulsades per les empreses de l'aliança.

Innoenergy és una de les Comunitats d'Innovació i Coneixement de l'Institut Europeu d'Innovació i Tecnologia (EIT, per les seves sigles en anglès), un organisme creat per la Unió Europea el 2008 per impulsar la innovació i l'emprenedoria. Cada comunitat EIT reuneix empreses, centres de recerca i institucions d'educació superior per buscar solucions a un repte global específic, a partir del desenvolupament de productes i serveis innovadors, la formació en emprenedoria i l'impuls de noves empreses.

A més de participar en l'InnoEnergy, la UPC forma part de l'EIT Urban Mobility, l'EIT Raw Materials, l'EIT Health i l'EIT Manufacturing.