El 30 de setembre es presenta el programa ‘UPCArts’, a l’edifici Vèrtex del Campus Nord

Club de lectura amb el TNC i taller de ciència-ficció

Les dues primeres activitats programades a ‘UPCArts’ per iniciar el curs són el club de lectura 'Llegir l'escenari' i el taller de lectura 'Contes fantàstics i de ciència-ficció', que s'adrecen a tota la comunitat universitària i es realitzen en col·laboració amb les biblioteques de la UPC.

'Llegir l'escenari' està organitzat conjuntament amb el TNC i serà conduït pel director teatral Alberto Rizzo. Al llarg del curs es faran tres sessions mensuals, que tindran entre l'octubre i el maig a la Biblioteca Rector Gabriel Ferraté del Campus Nord de la UPC, a Barcelona (c. Jordi Girona 1-3), les persones participants faran la lectura conjunta d'una obra teatral, assistiran a una funció i analitzaran aspectes com l'espai, la il·luminació o els elements multimèdia. En aquestes sessions, que són gratuïtes i requereixen inscripció prèvia, s'observaran en clau tecnològica vuit obres teatrals de diferent estils.

Al taller 'Contes fantàstics i de ciència-ficció', els participants escolliran les lectures entre les proposades pel sociòleg i escriptor Pablo Nacach, coordinador del taller. Les sessions es duran a terme els dilluns d'octubre i novembre de 15 a 16.30 h, també a la Biblioteca Rector Gabriel Ferraté i per assistir-hi cal inscripció prèvia.

L’Auditori de l’edifici Vèrtex de la UPC, al Campus Nord, acollirà, el 30 de setembre a les 18 h, l’acte de presentació del nou programa ‘UPCArts’, que des d’aquest curs 2019-2020 ofereix a la comunitat universitària (estudiants, professorat, personal d’administració i serveis i ‘alumni’) una ‘explosió’ d’activitats i avantatges en l’àmbit cultural i artístic.

19/09/2019

El programa ‘UPCArts’, que entra en escena i engega aquest curs a la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) amb l’objectiu de vincular l’àmbit científic i tecnològic amb les humanitats i la cultura. Fruit de la col·laboració entre la Universitat i diferents institucions culturals i artístiques, el programa respon a un dels reptes estratègics del Pla d’Actuacions de la UPC 2018-2021, el d’aconseguir la formació integral de l’estudiantat. En aquest marc, es preveu desplegar una agenda cultural amb propostes culturals externes a la UPC, adreçada a l’estudiantat però també a la resta de la comunitat universitària, i, d’altra banda, donar visibilitat a l’activitat cultural que es genera a la Universitat al llarg del curs acadèmic i al talent artístic i creatiu dels membres de la comunitat.

La presentació de ’UPCArts’, el 30 de setembre, a l’Auditori de l’edifici Vèrtex (plaça Eusebi Güell, 4), comptarà amb una taula rodona presidida pel rector de la Universitat, Francesc Torres, en la qual intervindran el director artístic del Teatre Nacional de Catalunya (TNC), Xavier Albertí; la directora del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB), Judit Carrera; el codirector del festival Sónar, Ricard Robles; el director del Club TRESC Comunitat de Cultura, Pepe Zapata, i la cap de Gabinet del Rector, Carme Fenoll, que exercirà de moderadora. Per posar punt i final a l’acte hi haurà un concert de l’artista Museless, una jove creadora barcelonina que ha irromput en els darrers anys en el panorama musical electrònic de Barcelona.

Complicitat del Club TRESC i Sónar+D
El carnet del Club TRESC (que té un cost de 34 euros) serà gratuït en la tarifa bàsica per als estudiants de primer curs de grau i tindrà un 25% de descompte per a la resta d’estudiants de grau i, durant el primer any, per als Alumni UPC. La resta d’estudiants (màster i doctorat), així com el personal docent i investigador i el personal d’administració i serveis, el podran obtenir amb un 15% de descompte també en la tarifa bàsica.

El Club TRESC farà una tria quinzenal d'aquelles propostes culturals i artístiques d'interès per a la comunitat UPC, així com píndoles informatives sobre activitats que posin de relleu la interacció entre tecnologia i cultura. A més, els estudiants podran establir contacte directe amb creadors emergents, descobrir espais culturals i participar de manera activa en diferents activitats.

D'altra banda, a través de la col·laboració amb Sónar+D, els estudiants podran participar en taules de debat tecnològiques, amb descomptes especials en els diferents tipus d’acreditacions.

Una agenda quinzenal per a la comunitat ‘UPCArts'
En la programació d’‘UPCArts’ s’inclouran activitats i propostes culturals per als diferents campus de la UPC a Barcelona, Castelldefels, Manresa, Sant Adrià de Besòs, Sant Cugat del Vallès, Terrassa, i Vilanova i la Geltrú─, mitjançant els quals es fomentarà la implicació i participació de les associacions i organitzacions estudiantils.

D’altra banda, les biblioteques UPC tindran una funció rellevant en l’organització i la difusió de les diferents activitats que es desenvolupin sota aquest mateix paraigua.