Les microdramatúrgies radiofòniques d’'Això és un drama', al Teatre Romea

Descarregar

Cartell del programa de ràdio 'Això és un drama'

Aquest dilluns 6 de maig, a les 20h, el Teatre Romea ha acollit la lectura de les microdramatúrgies creades originalment per al programa de ràdio ‘Això és un drama’, impulsat per l'Institut del Teatre amb la col·laboració de la UPC i d’Icat FM.

06/05/2019

La Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) ha col·laborat en la lectura de les microdramatúrgies originals del programa de ràdio 'Això és un drama', impulsat per l’Institut del Teatre, amb la col·laboració d’Icat FM, i que en aquesta tercera temporada s’ha enregistrat cada dijous a la sala d’exposicions del Museu d’Arts Escèniques (MAE).

En aquesta ocasió el repte era explicar una història i uns personatges en menys de 10 minuts de durada a través de la lectura de microdramatúrgies radiofòniques creades i interpretades per alumnes i graduats de l'Institut del Teatre.

Quatre de les vuit microdramatúrgies d’aquesta edició tenen a veure amb la ciència i les han elaborat quatre graduats que ja van participar l’any passat també en el programa. Són Sílvia Navarro, que parla de steam i sostenibilitat; Sadurní Vergés, que aborda el tema de les dones i  la tecnologia; Núria Torres, amb un text sobre ètica i robòtica, i Lucas Ubach, que tracta la intel·ligència artificial. Per elaborar-les, han comptat amb l’assessorament de professors experts de la UPC, que s'ha implicat en el projecte amb la voluntat de donar a conèixer la transversalitat dels coneixements tècnics i científics, i la seva aplicació en un àmbit aparentment tan distant com són les arts de l'espectacle. Aquestes quatre dramatúrgies les han interpretat els actors Sergi Torrecilla, Lara Salvador i Àurea Márquez sota la direcció d’Ester Nadal

El programa del 25 d’abril es va gravar a l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB).