El grup de recerca BIOCOM-UPC, premi Ciutat de Barcelona 2021 en la categoria de ciències experimentals i tecnologia

L'alcaldessa Ada Colau i els investigadors Martí Català, Sergio Alono, Enric Álvarez, Daniel López-Codina i Clara Prats, del grup de recerca BIOCOM-UPC
Descarregar

L'alcaldessa Ada Colau i els membres del grup de recerca BIOCOM-UPC, en l'acte de lliurament dels Premis Ciutat de Barcelona 2021

Els premis Ciutat de Barcelona 2021 han reconegut el grup de recerca de Biologia Computacional i Sistemes Complexos (BIOCOM-UPC) en la categoria de ciències experimentals i tecnologia per la seva contribució a la modelització matemàtica de la dinàmica epidemiològica de la COVID-19 i per la seva tasca de divulgació i comunicació de la ciència. Els guardons s'han lliurat el 15 de febrer, al Saló de Cent de l'Ajuntament de Barcelona.

16/02/2022

El jurat del premis Ciutat de Barcelona, convocats per l'Ajuntament de Barcelona, ha acordat atorgar el premi en la categoria de ciències experimentals i tecnologia a la investigadora Clara Prats, als investigadors Daniel López-Codina, Enric Álvarez Lacalle i Sergio Alonso i membres del grup de recerca BIOCOM-UPC i a l'investigador Martí Català, vinculat al Centre de Medicina Comparativa i Bioimatge (CMCiB) de l'Institut de Recerca Germans Trias i Pujol (IGTP), "per la seva contribució a la modelització matemàtica de la dinàmica epidemiològica de la COVID-19 i, especialment, per la seva tasca de divulgació i comunicació de la ciència, fent accessible i comprensible per a la societat el seguiment diari de l’evolució a curt termini de les dades epidemiològiques."

El BIOCOM-UPC ha assegurat: "Estem molt agraïts per la concessió del premi Ciutat de Barcelona en ciències experimentals als cinc membres del grup que treballem més intensament en COVID-19. Però la feina dels darrers dos anys ha estat d'equip, amb moltes persones al darrere: estudiants, investigadors, metges, tècnics.... Sense tots ells, no es pot fer ciència".

L’acte de lliurament dels premis Ciutat de Barcelona 2021 ha tingut lloc al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona el 15 de febrer, i s'ha pogut seguir en directe per YouTube i per betevé.