El professor Rafael Mujeriego i l'estudiant Andrés Reyes, reconeguts amb els Premis Cerdà 2023

El Col·legi d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya ha atorgat el Premi Enginyeria i Progrés a Rafael Mujeriego, catedràtic de la UPC jubilat, i el Premi Camins Futur a Andrés Reyes, estudiant de màster de l'Escola de Camins. Han rebut els guardons el 12 de maig, en un acte al Palau de la Música Catalana.

16/05/2023

El Premi Enginyeria i Progrés i el Premi Camins Futur són dos guardons de nova creació en el marc dels Premis Cerdà, que atorga el Col·legi d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya

Amb el Premi Enginyeria i Progrés es volen reconèixer projectes, accions o idees innovadores que aportin progrés a la societat en els diferents àmbits de l’enginyeria de Camins, Canals i Ports. En aquesta primera edició, s'ha guardonat el catedràtic jubilat d'Enginyeria Ambiental de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) Rafael Mujeriego Sahuquillo juntament amb Aigües de Barcelona i l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA), "per conceptualitzar, liderar, implementar i operar amb èxit la utilització d’aigua regenerada en l’àmbit metropolità".

A partir d’aquesta edició, els Premis Cerdà també reconeixen la tasca dels joves enginyers i enginyeres de Camins a través del Premi Camins Futur. Eb aquesta primera edició de la modalitat, el guardó ha estat atorgat a Andrés Reyes Díaz, estudiant del màster universitari en Enginyeria de Camins, Canals i Ports de l’Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona, pel seu treball de fi de màster 'Life cycle analysis of electric and hydrogen buses to improve decision making'. El Col·legi ha destacat l'originalitat i la importància d'aquest treball, "una mirada a llarg termini i una anàlisi que va més enllà de la simple perspectiva econòmica, avaluant el cicle de vida i l’impacte sobre el medi ambient de solucions innovadores en mitjans de transport públic".

En el marc dels Premis Cerdà 2023, s'ha atorgat també la Medalla Ildefons Cerdà a Franc Cortada, CEO-director general d’Oxfam Intermón, en reconeixement de la seva trajectòria en l’àmbit de la cooperació internacional.

L'acte de lliurament dels 33ns Premis Cerdà - Nit de Santo Domingo de la Calzada ha tingut lloc el 12 de maig, al Palau de la Música Catalana.