El programa Margalida Comas impulsa la innovació docent a la universitat

La UPC participa, juntament amb la resta d’universitats catalanes, en el Programa Margalida Comas i Camps, una iniciativa de la Generalitat de Catalunya per millorar la docència i l’aprenentatge a les universitats.

02/10/2018

L’objectiu del Programa Margalida Comas i Camps, impulsat pel govern català i posat en marxa ara fa un any, és col·laborar amb les universitats per modernitzar i adequar els mètodes docents i d’aprenentatge. Santiago Gassó, vicerector de Política Acadèmica de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), és un dels 12 representants de les universitats catalanes que integren el recent constituït consell assessor del Programa, que dirigeix Josep-Eladi Baños, i que també està integrat per Josep Pallarès, director general d’Universitats.

Aquest consell assessor, que va tenir la primera reunió el 28 de setembre, té entre les seves funcions la supervisió de les accions del programa que s’han iniciat enguany, i la revisió i aprovació dels seus informes i recomanacions amb vista a presentar, si s’escau, les mesures oportunes al Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC).

D’altra banda, també s’han constituït el primers grups de treball formats per representants de les universitats i experts. Aquests grups se centraran a determinar indicadors de qualitat docent i establir un programa comú de formació inicial del professorat universitari, crear una comunitat virtual per compartir els avenços en innovació educativa, i assentar les bases d’una convocatòria de projectes de recerca.

Les conclusions i les recomanacions d’aquests grups de treball estaran llestes al final del primer trimestre del 2019.