El talent TIC de la UPC, premiat a la 24a Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica

Descarregar

Marcel Corderch i Manel Medina, amb el Premi d'Honor nacional, juntament amb el president del Parlament, Roger Torrent i el president de la Generalitat, Quim Torra

Sergi Girona rep el Premi Alan Turing al CIO de l'Any

Descarregar

Dos estudiants de la UPC reben el Premi Alan Turing al compromís social en nom de l’Associació d’Universitaris per a la Cooperació de la UPC (AUCOOP)

Josep Ceron i Pere Lumbreras amb el Premi Salvà i Campillo a l’Emprenedoria

Carme Torras distingida com a Professional Catalana TIC de l’Any

Manel Medina –catedràtic i professor de la UPC i referent en ciberseguretat– i Marcel Corderch –president de l’Autoritat Catalana de la Competència– han rebut –exaequo- el Premi d’Honor nacional durant la 24a Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica. Sergi Girona, investigador del BSC-CNS, ha estat reconegut amb el Premi Alan Turing al CIO de l’Any; l’Associació d’Universitaris per a la Cooperació de la UPC (AUCOOP), amb el Premi Alan Turing al compromís social; els 'alumnis' de la UPC, Josep Ceron i Pere Lumbreras, amb el Premi Salvà i Campillo a l’Emprenedoria, i Carme Torras, investigadora de l’IRI (CSIC-UPC), amb la distinció Professional Catalana TIC de l’Any. També s'ha fet un reconeixement especial a la Sagrada Família per l’ ús intensiu de la tecnologia, entre la qual es troba la desenvolupada pel Laboratori Virtual d'Innovació Modelant l'Arquitectura i la Ciutat (VIMAC) de l'Escola d'Arquitectura de Barcelona de la UPC.

19/03/2019

La 24a Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica, que ha tingut lloc el 18 de març, ha estat el marc de lliurament dels Premis Salvà i Campillo, Alan Turing i del Premi d’Honor de La Nit, atorgats conjuntament per l’Associació Catalana d’Enginyers de Telecomunicació (Telecos.cat) i el Col·legi Oficial d’Enginyeria en Informàtica de Catalunya (COEINF), en una cerimònia que ha comptat amb la presència del president de la Generalitat de Catalunya, Quim Torra, i del Parlament, Roger Torrent.

El jurat ha atorgat la màxima distinció a nivell nacional –exaequo– als doctors Manel Medina i Marcel Coderch. Referent internacional en ciberseguretat, Manel Medina és doctor enginyer de telecomunicació per la UPC i professor de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB). Fundador l’Equip de Seguretat per a la Coordinació d'Emergències en Xarxes Telemàtiques de la UPC (esCERT) de l’inLab FIB, Medina és president de l’Antiphishing Group Europe i impulsor de diverses spin-offs, com Safelayer. Marcel Corderch, també enginyer de telecomunicació per la UPC, és professor honorari de la mateixa Universitat. Actualment presideix l’Autoritat Catalana de la Competència i és un reconegut expert en desenvolupament i regulació energètica.

Premis Alan Turing a Sergi Girona i a l’AUCOOP
El Premi Alan Turing al CIO de l’Any ha volgut destacar la tasca professional de Sergi Girona, CIO del Barcelona Supercomputing Center – Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS). Doctor enginyer en informàtica per la UPC, des de 2004 ocupa el càrrec de director del Departament d'Operacions del BSC. Responsable de la implementació del nou supercomputador Marenostrum 4 l’any 2017 i gestor de la Xarxa Espanyola de Supercomputació (RES), també és membre actiu de l'organització PRACE (Partnership for Advanced Computing in Europe) des de la seva creació.

L’Associació d’Universitaris per a la Cooperació de la UPC (AUCOOP), per la seva banda, ha rebut el Premi Alan Turing al compromís social. Creada el 2007 per estudiants de l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) de la UPC, actualment està formada per estudiants, professorat i personal d’administració i serveis de tota la Universitat. El seu objectiu és emprendre projectes i activitats tant a nivell local com internacional per cooperar en l'àmbit tecnològic amb països en desenvolupament.

Pel que fa al Premi Salvà i Campillo a l’Emprenedoria, el reconeixement ha estat per a Josep Ceron i Pere Lumbreras, alumnis de la UPC i fundadors d’Intesis Software, companyia líder en fabricació de solucions innovadores per al mercat domòtic i d'automatització d'edificis amb seu a Igualada.

Els organitzadors de ‘La Nit’ també han reconegut Carme Torras, doctora en informàtica, matemàtica i investigadora de l'Institut de Robòtica i Informàtica Industrial (IRI) –centre mixt del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) i de UPC– amb la distinció Professional Catalana TIC de l’Any (menció especial que l’any vinent passarà a integrar-se a la convocatòria oficial de premis valorats pel Jurat).

Així mateix, s'ha fet un reconeixement especial a la Sagrada Família per l’ ús intensiu de la tecnologia, entre la qual es troba la desenvolupada pel Laboratori Virtual d'Innovació Modelant l'Arquitectura i la Ciutat (VIMAC) de l'Escola d'Arquitectura de Barcelona de la UPC. Concretament, la menció va ser documentada amb imatges i treballs del projecte d’aixecament de La Façana del Naixement de la Sagrada Família, un model arquitectònic en 3D que permet estudiar, amb una precisió mai vista, la geometria de la façana del temple expiatori i el seu estat de conservació actual.