Els semiconductors, en un nou capítol de la sèrie ‘Algorrritmes UPC’

Ciència i tecnologia a ritme de pòdcast

'Semiconductors, al cor de la tecnologia' és el nou episodi de la primera temporada de la sèrie 'Algorrritmes UPC', una iniciativa de la UPC per apropar a la ciutadania, en especial al públic jove, els darrers avenços científics i tecnològics de la mà d'investigadors i investigadores de la Universitat.

'Algorrritmes UPC' està disponible a iVoox, Spotify i YouTube.

Què són els semiconductors i per què són tan importants? Com seran els xips del futur? Aquestes són algunes de les preguntes que els investigadors de la UPC Antonio Rubio i Joaquim Puigdollers responen al darrer capítol de la sèrie de divulgació científica i tecnològica ‘Algorrritmes UPC’.

28/06/2023

Els semiconductors són uns materials fascinants. Es troben a mig camí entre els aïllants i els conductors. Són essencials per fabricar els aparells electrònics que fem servir en el dia a dia. Però també són la base dels darrers avenços tecnològics, com ara els vehicles autònoms, els dispositius mèdics de darrera generació o la Internet de les coses.

El darrer pòdcast ‘Algorrritmes UPC’ s’endinsa en el cor de la tecnologia per apropar-nos a aquests materials i a totes les seves aplicacions, de la mà dels investigadors Antonio Rubio i Joaquim Puigdollers, ambdós professors del Departament d’Enginyeria Electrònica de la Universitat Politècnica de Catalunya – BarcelonaTech (UPC).

En aquest nou capítol, els investigadors donen a conèixer algunes de les recerques capdavanteres dels grups de recerca de la Universitat que treballen en la tecnologia i el disseny de xips, microprocessadors i altres sistemes altament avançats i eficients. Per exemple, nous circuits bioinspirats que emulen el procés de sinapsi cerebral o cèl·lules solars de silici d'alta eficiència per generar energia elèctrica.

'Semiconductors, al cor de la tecnologia' està disponible a iVooxSpotify YouTube.

'Algorrritmes UPC': capítols publicats