Els vehicles elèctrics creats per estudiants de la UPC s’exposen, aquest cap de setmana, a l’Expoelectric 2021

Descarregar

Imatge de l'edició 2019 de la fira Expoelectric

‘Learning by doing’

Els equips d’estudiants de la UPC dissenyen, construeixen, desenvolupen i competeixen amb els vehicles a diversos circuits internacionals, com el de la Formula Student o el de la Motostudent. Més que una competició de velocitat, participar en aquest tipus d'esdeveniments significa que els equips s’impliquen i treballen en un projecte real, coneixent tot el que suposa construir un vehicle i córrer una cursa, i tenen l’oportunitat de posar en pràctica els coneixements adquirits a les aules.

Sis equips d’estudiants de la UPC exposaran els vehicles elèctrics dissenyats per ells mateixos –tres cotxes i tres motos– a la nova edició de l’Expoelectric 2021, la fira del sector de la mobilitat elèctrica i les energies renovables.

19/11/2021

Els vehicles elèctrics dissenyats per estudiants de l’Escola Superior d’Enginyeria Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB), l'Escola de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) i l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) s’exposaran, aquest cap de setmana, a l’Expoelectric 2021. La fira d’automòbils elèctrics es celebrarà els dies 20 i 21 de novembre a l’Arc de Triomf de Barcelona (Passeig de Lluís Companys) per desena ocasió, després de dos anys de la darrera, el 2019, quan va tancar amb un rècord de 25.000 visitants.

Els automòbils dels diferents equips de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) estaran ubicats a la zona d’expositors E2, amb un repertori de 6 vehicles: tres cotxes dissenyats pels equips UPC ecoRacing, BCN eMotorsport i e-Tech Racing, juntament amb les tres motos creades per Motospirit ESEIAAT, eRide ETSEIB i ePowered Racing.

La fira oferirà als visitants diverses activitats al voltat de la mobilitat elèctrica, incloent-hi activitats per als més petits. La fira ha estat impulsada per la Generalitat de Catalunya a través de l’Institut Català d’Energia (ICAEN), l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona, l’Àrea metropolitana de Barcelona (AMB) i el Col·legi d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona (ENGINYERS BCN).

El cotxe d’UPC EcoRacing, de l’ESEIAAT

L’equip de l’EEBE, e-Tech Racing, amb el vehicle

El vehicle d’ePowered Racing, de l’EEBE

L’equip Motorspirit ESEIAAT, amb la seva moto (esquerra)