Una vintena d’escoles i instituts treballaran per trencar els rols de gènere en els estudis 'tech', amb el programa ‘Aquí STEAM UPC’

Descarregar

La professora Esther Real conduint un taller de construcció de ponts amb llaminadures a l’Escola Puig d’Agulles de Corbera de Llobregat, en el marc del programa 'Aquí STEAM UPC'

Professorat de les escoles i instituts que participen a la quarta edició del projectes, a la formació per introduir la perspectiva de gènere a les aules.
Descarregar

La vicerectora Josefina Antonijuan ha donat la benvinguda al professorat dels centres participants
Descarregar

Arrenca una nova edició del programa de foment de vocacions tecnològiques ‘Aquí STEAM UPC’, amb la participació de 21 centres educatius d’arreu de Catalunya. Durant tot el curs, les escoles i instituts participants treballaran com incorporar la perspectiva de gènere a les aules per trencar estereotips entre l’alumnat i atraure, així, talent femení als estudis científics i tecnològics.

27/10/2022

La primera sessió de formació per als nous centres participants al programa ‘Aquí STEAM UPC’ ha tingut lloc el 27 d’octubre i suposa el tret de sortida de la quarta edició d’aquesta iniciativa de la Universitat Politècnica de Catalunya – BarcelonaTech (UPC) que busca atraure talent, sobretot femení, als estudis d’enginyeria, arquitectura, ciències i tecnologia.

La feina que esteu realitzant a primària i ESO és la llavor del futur per assolir la paritat a les aules a la UPC. I més enllà de les aules, a la societat”, ha destacat Josefina Antonijuan, vicerectora de Responsabilitat Social i Igualtat, durant la benvinguda al professorat de les 21 escoles i instituts que s’incorporen aquest curs a la quarta edició del projecte. Són centres de Barcelona, Cornellà de Llobregat, Vilanova i la Geltrú, La Bisbal del Penedès, Manresa, Puig-Reig, Sant Cugat del Vallès, Sant Joan Despí i Santa Coloma de Cervelló i que ara inicien l’itinerari de formació per introduir la perspectiva de gènere a les aules.

Una formació que ha començat amb el taller ‘Organitzar i dinamitzar accions en l’àmbit de les STEAM amb perspectiva de gènere’ i que continuarà el proper dijous, 3 de novembre. El taller compta amb el suport de Funbrain i està reconegut pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya a través de l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la UPC.

Professores UPC que fan de referents
Un dels pilars del programa és la implicació de professores i investigadores de la UPC, les anomenades ‘referents UPC’, que es posen a disposició de les escoles i instituts per treballar activitats didàctiques i de divulgació científica i tecnològica per despertar vocacions STEAM d’una forma divertida i propera i, alhora, fer visible el talent femení.

Fins ara, uns 4.000 nenes i nens de 57 centres educatius d’arreu de Catalunya han participat en el programa ‘Aquí STEAM UPC’, que aquest any arriba a la seva quarta edició. Una iniciativa que compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya i la col·laboració del Consorci d’Educació de Barcelona i que se suma a les diferents accions que promou la UPC, en el marc del Pla de promoció dels estudis i el III Pla d'Igualtat de Gènere, amb l’objectiu d’atraure el talent de les dones i corregir els biaixos de gènere.