L’escriptora Empar Moliner guanya la 3a residència d'escriptura UPCArts

Empar Moliner fent un discurs com a escriptora resident en l'acte de celebració de Sant Jordi a la UPC
Descarregar

Empar Moliner ha fet un discurs com a escriptora resident UPC, en l'acte de celebració de Sant Jordi

Estudiants de la UPC, al Sarau de Sant Jordi

Estudiants de la UPC, al Sarau de Sant Jordi

Estudiants en una parada de llibres al Sarau UPC

Estudiants en una parada de llibres al Sarau UPC

Empar Moliner crearà una obra literària vinculada a la UPC com a guanyadora de la 3a residència d’escriptura UPCArts. La residència permetrà a l’escriptora accedir a laboratoris i espais de recerca, a més de participar en la vida cultural i comunitària de la Universitat.

23/04/2024

L’escriptora i periodista Empar Moliner serà resident a la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) durant tot l'any 2024, un període en què intensificarà la vinculació amb la Universitat, després d’impartir-hi un taller d’escriptura els darrers mesos. Com a guanyadora de la 3a residència d’escriptura UPC Arts, l’escriptora rebrà un ajut de 2.000 euros, tindrà accés a espais de docència i recerca, i participarà en les activitats de la Universitat. Com a resultat d’aquesta experiència, Empar Moliner crearà una obra literària que serà editada per Publicacions UPC.

Per a Empar Moliner, aquesta residència és una oportunitat per crear sinergies amb la comunitat UPC: A través de la meva obra i les meves interaccions amb la comunitat universitària, aspiro a fomentar un diàleg enriquidor i a inspirar la creativitat i el pensament crític entre l’estudiantat i el personal de la UPC”. En aquest sentit, Empar Moliner declara: "M'agraden les històries de persones que es dediquen a la ciència i veure com perceben l'art. Al cap i a la fi, l'escriptura és com cuinar, és un hàbit".

Veure vídeo d'Empar Moliner a Youtube

Empar Moliner i Ballesteros
(Santa Eulàlia de Ronçana, 1966), que va cursar estudis de Periodisme, és actualment col·laboradora d’El Matí de Catalunya Ràdio i contertuliana d’Els Matins de TV3, així com del programa Tot es mou, en què compta amb una secció pròpia, El VAR de l'Empar.

Al llarg de la seva trajectòria ha publicat articles d’opinió a diaris com El País, l’Ara i l’Avui, i ha treballat als informatius de COM Ràdio. La seva producció literària inclou nou obres en llengua catalana, algunes d’elles traduïdes al castellà, l’alemany, l’anglès i el polonès.

L’any 2022 va guanyar el Premi Ramon Llull per l’obra ‘Benvolguda’; l’any 2005, el Premi Lletra d’Or per ‘T’estimo si he begut’, i el 2000, el premi Josep Pla per ‘Feli, esthéticienne’. També ha guanyat el Premi Mercè Rodoreda de contes i narracions el 2015 per ‘Tot això ho faig perquè tinc molta por’.

La presentació d’Empar Moliner com a guanyadora de la tercera residència d'escriptura UPCArts s’ha fet en el marc de la celebració de la Diada de Sant Jordi a la UPC, el Sarau de Sant Jordi, en què la comunitat ha tingut l’oportunitat de passejar entre llibres i roses, gaudir de música i assistir a diversos lliuraments de premis.

Interacció entre literatura i activitat universitària
La residència d'escriptura organitzada pel programa cultural UPCArts té l'objectiu d’impulsar la participació d’escriptors o d’escriptores en la vida cultural i comunitària de la UPC per tal d’apropar al públic general, mitjançant l’obra literària contemporània, la docència, la recerca i transferència de tecnologia de la Universitat.

La primera residència d'escriptura UPCArts la va obtenir l'escriptor i divulgador científic Jorge Carrión, que va escriure l'obra 'El vocabulari del Futur imminent', i la segona el periodista i divulgador científic Xavier Duran, soci fundador de l'Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC).