Estudiants de la UPC reflexionen sobre els problemes de mobilitat urbana en dues iniciatives del projecte 4I4U

Estudiants treballant a la Sala Àgora del Campus Diagonal Nord de la UPC
Descarregar

A la hackató ‘Solving city problems regarding urban mobility’ hi participen estudiants de Toulouse i de Barcelona

Estudiants treballant a la hackató
Descarregar

Els estudiants treballen per buscar solucions de cara a millorar els problemes de mobilitat a les ciutats

Mosaic de fotografies amb estudiants utilitzant diferents mitjans de transport
Descarregar

Els estudiants van utilitzar diferents mitjans de transport per moure's entre els campus i calcular la seva petjada de carboni

Els dies 16 i 17 de novembre té lloc, a la UPC, la hackató ‘Solving city problems regarding urban mobility’, en què participen estudiants de Toulouse i de Barcelona. Una activitat vinculada al projecte 4I4U de l’EIT Urban Mobility, que també ha organitzat ‘UPC Sustainable Mobility’, una iniciativa en la qual s’ha mesurat l’impacte dels trajectes entre dos campus UPC amb diferents mitjans de transport.

17/11/2022

Un grup de 70 estudiants de Toulouse i 15 de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) participen, els dies 16 i 17 de novembre, a la hackató 'Solving city problems regarding urban mobility' per analitzar i proposar solucions de cara a millorar els problemes de mobilitat urbana de Barcelona i d'altres ciutats europees.

A més, estudiants de la UPC de diverses nacionalitats han participat, el 3 de novembre, a l’activitat 'UPC Sustainable Mobility': s’han desplaçat amb diversos mitjans de transport públic (bus, metro, tram), en bicicleta i en patinet elèctric, des del Campus Diagonal Nord fins al Campus Diagonal-Besòs. En els desplaçaments han utilitzat dues aplicacions desenvolupades a la Universitat: MAPPO (MAP+APP+POllution), que calcula la ruta menys contaminada i la més ràpida entre dos punts de Barcelona, i MobilitApp, que reconeix el mitjà de transport utilitzat a partir dels sensors del mòbil i estima el CO2 que s’ha generat en el desplaçament. L’activitat ha servit per reflexionar sobre els problemes de mobilitat urbana i de contaminació que pateix Barcelona, altres ciutats europees i a la Xina.

Ambdues activitats s’han organitzat en el marc de la iniciativa EIT Urban Mobility, de la qual forma part la UPC, i s’emmarca en un projecte de col·laboració ciutadana anomenat 4I4U, en què també participen l’Ajuntament de Barcelona, CARNET, Toulouse Métropol, INSA Toulouse i Lycée Gallienei. De fet, aquest és un dels projectes de participació ciutadana sobre mobilitat urbana que cofinança l’EIT Urban Mobility i que involucra la ciutadania en la creació conjunta de propostes i diàlegs.

4I4U està orientat a sensibilitzar els i les joves d'entre 15 i 23 anys sobre la petjada de carboni equivalent provocada pels mitjans de transport que utilitzen i sobre la mobilitat sostenible. Alhora, serveix perquè els estudiants de diferents disciplines no necessàriament relacionades amb la mobilitat urbana plasmin els coneixements adquirits en els estudis en un projecte real, alhora que prenen consciència que la mobilitat urbana és un camp transversal en què hi poden contribuir àmbits de coneixement diferents. Les responsables dels projectes són les investigadores Mónica Aguilar i Elisa Sayrol, professores de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) de la UPC.