Més de 1.400 estudiants omplen el Parc del Fòrum de ciències i matemàtiques, amb la UPC

Tres alumnes participant en el programa STEAM Forum

Tres alumnes participant en el programa STEAM Forum

Grup d'alumnes participant en el programa STEAM Forum
Descarregar

Durant la jornada, l’alumnat ha pogut experimentar en una quinzena d’activitats dissenyats per promoure les vocacions científiques

Grup d'alumnes participant en el programa STEAM
Descarregar

L’acidesa dels elements o la conductivitat de l’aigua són alguns dels experiments que s'han dut a terme

El Parc del Fòrum de Barcelona ha viscut, el 20 de març, la seva cita anual amb la ciència amb la celebració d’una nova edició del programa STEAM Fòrum, que organitzen conjuntament Barcelona de Serveis Municipals (B:SM) i l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) de la UPC.

20/03/2024

Més de 1.400 estudiants de 4t d’ESO i de batxillerat de 36 escoles de Barcelona i la seva àrea metropolitana han participat en la siena matinal de ciències celebrada al Parc del Fòrum de Barcelona, coorganitzada per l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) amb Barcelona Serveis Municipals (B:SM), i que ha transformat l’espai en un laboratori gegant en què s’han dut a terme una quinzena d’activitats i espectacles dissenyats per promoure les vocacions científiques entre els joves i, especialment, entre les noies.

Durant la jornada, l’alumnat ha pogut experimentar amb el moviment de la llum, l’acidesa dels elements, la conductivitat de l’aigua o la velocitat i trajectòria d’un coet segons la pressió a la qual se’l sotmet. La jornada STEAM Fòrum també ha comptat amb espectacles que han mostrat a l’alumnat l’estreta relació que existeix entre la música i la dansa amb la física i les matemàtiques.

Ciència als espais més emblemàtics de la ciutat
El Parc del Fòrum ha estat el primer emplaçament de les jornades STEAM  previstes aquest 2024. Durant l’any, el projecte de BSM i la UPC per a la promoció de les vocacions científiques passarà per altres espais com el Palau Sant Jordi, el Parc d’atraccions Tibidabo, el Zoo o el Park Güell.

Les jornades del programa STEAM promogudes per la UPC s’han consolidat com a part del calendari educatiu i científic de la ciutat: durant el 2023 es van celebrar cinc matinals STEAM en què van participar 7.500 alumnes.