Tres enginyeres i una estudiant de la UPC, distingides amb els Premis Dona TIC 2018

Descarregar

Vuit dones procedents de diferents àmbits (empresarial, professional i acadèmic) i dues iniciatives socials i empresarials, reconegudes amb els Premis Dona TIC 2018

Karina Gibert, investigadora del Departament d’Estadística i Investigació Operativa de la UPC; Laura Martínez, enginyera informàtica i estudiant, a la Facultat d'informàtica de Barcelona, del master's degree in Artificial Intelligence; Sundus Ishaque, estudiant de grau a l’Escola de Telecomunicació de Barcelona, i Teresa Serra, alumni de la UPC, han estat reconegudes amb els Premis Dona TIC 2018.

08/01/2019

Els Premis Dona TIC 2018 han reconegut la trajectòria de vuit dones i dues iniciatives socials i empresarials per la seva contribució a aixecar el sostre de vidre existent al sector TIC. Es tracta d’uns guardons impulsats pel Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública de la Generalitat de Catalunya i l’associació Tertúlia Digital amb el doble objectiu de reconèixer el paper de les dones en l'àmbit tecnològic i esperonar les nenes i dones joves a estudiar enginyeries i assumir posicions de lideratge en el sector.

Vuit dones procedents de diferents àmbits (empresarial, professional i acadèmic) i dues iniciatives socials i empresarials han rebut els deu guardons que s’han atorgat. D’aquests guardons, quatre han reconegut la tasca realitzada per dones vinculades a la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC):

• Karina Gibert ha estat guardonada en la categoria ‘Acadèmica/Investigadora’. Catedràtica i investigadora del Departament d’Estadística i Investigació Operativa de la UPC, imparteix docència a la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) i a la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME). És també vicedegana de Big Data i Data Science del Col·legi Oficial d’Enginyers Informàtics de Catalunya, on és cofundadora de la comissió donesCOEINF. Centra la seva activitat de recerca en l’aplicació de l’anàlisi de dades i la intel·ligència artificial en els camps de la salut i el medi ambient.

• Laura Martínez ha rebut el Premi Dona TIC en la categoria ‘Estudiant TIC Universitària’. Titulada en Enginyeria Informàtica, actualment treballa en l’àmbit de l’automatització de processos i cursa el master’s degree in Artificial Intelligence, coordinat per la FIB.

• Sundus Ishaque ha estat reconeguda amb la menció especial ‘Estudiant TIC Universitària’: cursa el grau en Enginyeria de Tecnologies i Serveis de Telecomunicació, menció en Sistemes Telemàtics, a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB). Actualment està desenvolupant el treball de fi de grau sobre solucions per a la migració de dades a Sony Europe Limited.

• Teresa Serra, alumni de la FIB i que ha estat professora del mateix centre, ha rebut el premi en la categoria ‘Professional’. Llicenciada en Informàtica i màster en Tractament d’Imatge, actualment és la directora general i sòcia fundadora de TESEM, una empresa fundada per quatre dones TIC, i participa com a consellera delegada i assessora en diverses empreses i entitats de l'àmbit de les telecomunicacions, la societat de la informació i la transformació digital.
L’acte de lliurament dels guardons va tenir lloc el passat 19 de desembre, a l’Edifici Imagina de Barcelona, en el marc del 12x12 Congress, i va comptar amb la participació del conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública, Jordi Puigneró, i la intervenció de la directora general de Societat Digital, Joana Barbany. El jurat dels Premis està format per representants d’entitats i institucions dels àmbits de l’empresa, la universitat, les administracions públiques i els mitjans de comunicació. L’edició d’enguany ha rebut 93 candidatures i duplica la xifra assolida en la primera edició d’aquests guardons.

Els Premis Dona TIC, organitzats amb la col·laboració de l’Institut Català de les Dones i de l’Observatori Dona, Empresa i Economia de la Cambra de Comerç de Barcelona, són una de les iniciatives destacades del Pla Dona TIC del Govern català.