Innovacions de la UPC per millorar la vida a les ciutats, a l’Smart City Expo World Congress 2022

Pla general de l'estand de la UPC al congrés
Descarregar

Una maqueta de Barcelona mostra, a l'estand de la UPC, els efectes del canvi climàtic a la ciutat, en un projecte del Centre de Política del Sòl i Valoracions (CPSV). La maqueta ha estat elaborada pel taller de maquetes de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès (ETSAV) i cedida pel Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC)

Detall de la maqueta de Barcelona exposada a l'estand de la UPC

Detall de la maqueta de Barcelona exposada a l'estand de la UPC

Estudiants treballant al Laboratori de maquetes de l'ETSAV
Descarregar

Estudiants treballant al taller de maquetes de l'ETSAV

Aconseguir ciutats més habitables i resilients. Amb aquest objectiu, la UPC ha presentat, el 16 de novembre, a l’Smart City Expo World Congress (SCEWC), tecnologies innovadores en els àmbits del disseny urbà, la intel·ligència artificial o els nous materials. En aquest congrés, la Universitat exposa, per primera vegada, una maqueta de Barcelona per mostrar com afecta el canvi climàtic a la ciutat. En paral·lel, la UPC participa al Tomorrow Mobility World Congress, centrat a cercar solucions als reptes de la mobilitat urbana.

17/11/2022

La Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), a través de CIT UPC, estarà present un any més en l'Smart City Expo World Congress (#SCEWC22), que té lloc al recinte Gran Via de Fira de Barcelona del 15 al 17 de novembre. En el marc del congrés, la UPC dona a conèixer les capacitats tecnològiques de la Universitat i presenta algunes de les solucions en l'àmbit de ciutats intel·ligents en què s'està treballant.

Per primera vegada, en aquesta edició, l’espai de la UPC –situat en l'estand núm. 55, carrer B, planta 0, del Hall 2– exposa una maqueta de 12 m2 de la ciutat de Barcelona, sobre la qual es projectaren els efectes del canvi climàtic a diferents zones de la ciutat, a partir dels resultats del projecte X-ClimPlan, desenvolupat pel Centre de Política del Sòl i Valoracions (CPSV) (llegir més sobre el projecte).

Per millorar la vida a les ciutats cal adaptar l'espai urbà a les onades de calor, aconseguir materials més sostenibles per a la indústria de la construcció o transformar espais com els terrats dels edificis per adaptar-los als nous usos per part del veïnatge. Altres solucions passen per promoure un turisme sostenible o utilitzar la intel·ligència artificial per millorar les prestacions que l'administració pública ofereix a la ciutadania.

En aquest context, investigadors i investigadores de la UPC han presentat al #SCEWC22 les darreres innovacions tecnològiques que desenvolupen per donar resposta a aquests reptes. Ha estat a la jornada ‘Solucions centrades en les persones perquè les ciutats siguin més habitables i resilients’, que ha tingut lloc a l'estand de la UPC dimecres 16 de novembre, de 10 a 12 h

Cap a nous models de mobilitat urbana
De forma paral·lela al congrés de ciutats intel·ligents, la UPC participa al Tomorrow Mobility World Congress, que organitzen conjuntament el SCEWC i l'EIT Urban Mobility i que se centra en el disseny i la promoció de nous models de mobilitat urbana sostenible. En aquest esdeveniment participa CARNET, el hub de recerca i innovació en mobilitat del futur impulsat per la UPC, SEAT i Volkswagen Group Research, coordinat per CIT UPC, en el marc de les activitats de l'EIT Urban Mobility. CARNET presenta el robot autònom Ona, de repartiment de mercaderies d'última milla.

El congrés ha comptat amb la participació de personal docent i investigador de la UPC. D'una banda, l'investigador Clément Lemardelé, project manager de CARNET, ha participat en una xerrada sobre les innovacions per descabonitzar la logística d'última milla. De la seva banda, la professora de la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB) Lídia Montero ha intervingut en una taula rodona sobre noves formes d'assolir la igualtat de gènere en el transport. La UPC també participa en el Brokerage Event.

Així mateix, la Universitat ha organitzat la trobada de la xarxa de doctorands i doctorandes en Mobilitat Urbana de l'EIT Urban Mobility, una oportunitat per al networking i l'intercanvi de coneixements que ha comptat amb la benvinguda institucional de la vicerectora de Política Internacional de la UPC, Lourdes Reig. En aquest marc, es presenten les cinc millors tesis doctorals en mobilitat urbana.