La instal·lació ‘Vibe Cast’, de la UPC-ETSAB, guardonada 'ex aequo' amb el primer premi del Festival Llum BCN 2020

Descarregar

L'equip de 'Vibe Cast', que ha estat guardonat, 'ex aequo', amb el primer premi Llum BCN 2020

Descarregar

'Vibe Cast' s'ha instal·lat al carrer Pallars, cantonada amb Pere IV (foto de Xuan Yin)

Descarregar

El projecte ‘Vibe Cast’, de l'estudiantat de l'Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la UPC, ha rebut, 'ex aequo', el primer premi del Festival Llum BCN 2020. El premi el comparteix amb la proposta ‘Phosphens’, de la BAU Centre Universitari de Disseny. El jurat també ha fet una menció especial a la instal·lació ‘El Pati de la Montserrat’, una proposta d'estudiantat de màster de la UPC School.

17/02/2020

El jurat del Festival d’Arts Lumíniques Llum BCN 2020 ha guardonat, ex aequo, la instal·lació artística Vibe Cast’, creada per un grup d'estudiants de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), un premi que comparteixen amb la proposta ‘Phosphens’, de la BAU Centre Universitari de Disseny. Els estudiants de l’ETSAB, dirigits pels professors Carles Sala i Rejla Ferusic, del Departament de Projectes Arquitectònics, han presentat una creació vertical, sobre una escala d’emergència, d’una membrana que proposa un joc de reflexes per interactuar amb els espectadors i les espectadores transformant-los en unes ones vibrants sobre la via pública. La instal·lació s’ha projectat en l’encreuament entre els carrers Pallars i Pere IV.

En aquesta edició del Festival Llum BCN hi han participat 17 centres educatius d’art, disseny, arquitectura i il·luminació. És una mostra que cada any creix en expectació i nombre de visites.

Menció especial a ‘El pati de la Montserrat’

La instal·lació de l'estudiantat del màster en Disseny i Producció d’Espais, que imparteix la UPC School, ‘El pati de la Montserrat’, ha rebut una menció especial per part del jurat del festival Llum BCN 2020. Es tracta d'un projecte que ha buscat la revitalització de la plaça Montserrat Casals a través de la integració de la llum a una dinàmica de joc amb uns gronxadors lluminosos que s’activen quan entren en contacte amb la gent. Amb aquesta proposta, l'estudiantat de la UPC School, ha volgut convertir l’espai en un nou punt de reunió i d'interacció amb el públic.