Descarregar

Representants de les set universitats que participen a 'UNITE!'

Descarregar

Distribuïts en nou grups de treball, representants de les universitats que formen part de 'UNITE!' han estat planificant, a la Universitat d’Aalto (Finlàndia), les accions bàsiques que emprendrà la nova xarxa europea

Descarregar

A la trobada a la Universitat d’Aalto, aquest mes de febrer, per treballar conjuntament en el projecte 'UNITE!' hi han participat 150 persones

L’aliança 'University Network for Innovation, Technology and Engineering - UNITE!', representada per set universitats europees, entre les quals hi ha la UPC, explora noves vies de col·laboració en mobilitat, serveis i aprenentatge. Amb aquest motiu, representants d’aquestes universitats s’han reunit del 12 al 14 de febrer, a l’Aalto University, a Finlàndia per posar fil a l’agulla.

13/02/2020

150 persones, entre representants dels equips directius, del professorat, de l’estudiantat i del personal d’administració i serveis de set universitats tecnològiques europees, entre les que s’inclou la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), s’han reunit a la Universitat d’Aalto (Finlàndia), del 12 al 14 de febrer, per impulsar activitats conjuntes en el marc de la nova universitat europea 'UNITE!'. Per part de la UPC, hi han assistit el rector Francesc Torres; la vicerectora de Docència i Estudiantat, Núria Garrido, i el vicerector de Política Internacional, Juan Jesús Pérez, entre d’altres representants de la Universitat.

La Comissió Europea va seleccionar recentment l’aliança d’aquests centres docents com a projecte pilot, dins de l'European Universities Initiative, per crear una universitat europea tecnològica de referència, un espai comú per a la formació multidisciplinar, la cooperació en docència i recerca, i la transferència de coneixement entre regions. Es tracta d’una aposta estratègica per augmentar la qualitat i l'atractiu de l'educació superior europea i fomentar la cooperació entre les institucions, l'estudiantat i el personal.

Mobilitat i aprenentatge en línia, a l’agenda
En aquest apropament entre universitats, els nou grups de treball que hi participen estan planificant ja les accions bàsiques que emprendrà la nova xarxa alhora que intercanvien idees sobre diverses qüestions: des de la gestió de la qualitat i el desenvolupament de serveis conjunts per als estudiants fins a camins flexibles de mobilitat. A l’ordre del dia de la reunió d’aquests dies a Finlàndia s’inclouen temes com ara, per exemple, els processos que poden servir per donar suport als docents en la seva tasca diària. Així mateix, els experts en aprenentatge virtual comparteixen la seva visió dels diferents entorns d’ensenyament en línia inclusius arreu d’Europa.

Sis universitats més com a membres
'UNITE!' va ser escollida l'estiu passat com un dels 17 pilots europeus finançats per la Comissió Europea per al període 2019-2022. El kick-off es va celebrar a la universitat coordinadora TU Darmstadt (Alemanya) el novembre passat, on els rectors de les institucions que participen en el projecte van signar la formalització de l'acord que donava inici a 'UNITE!'. A banda de la UPC, els altres centres docents de la xarxa són l’Instituto Superior Técnico de Lisboa (Portugal), l’Institut Polytechnique de Grenoble (França), el Politecnico di Torino (Itàlia), la Technische Universität Darmstadt (Alemanya), el KTH Royal Institute of Technology (Suècia) i l’Aalto University (Finlàndia).

INSPIRED: una experiència de recerca per a estudiants

En el marc de 'UNITE!', té lloc INSPIRED: Interstellar Re-ractory! , un taller interdisciplinari i internacional en bioenginyeria que tindrà lloc del 15 de juny al 3 de juliol, a la Technische Universität Darmstadt, a Alemanya, i que està obert a estudiantat de grau i màster de les universitats que formen part de 'UNITE!'.

Els estudiants que hi participin tindran l'oportunitat de familiaritzar-se amb temes de producció calenta, digitalització de la producció (Indústria 4.0), processos innovadors com la impressió 3D, la biologia sintètica i l’edició del genoma, així com amb altres noves tecnologies en els àmbits de l'enginyeria mecànica, la biologia i les ciències dels materials que revolucionaran les ciències de la vida. En el decurs de les tres setmanes els estudiants, distribuïts en equips, treballaran diferents projectes en aquests àmbits, visitaran indústries i experimentaran en els laboratoris de recerca de la Technische Universität Darmstadt.