La UPC-FOOT lliura el Premi Internacional a l’Optometrista de l’Any a la investigadora Padmaja Sankaridurg

Padmaja Sankaridurg

Descarregar

El president del Col·legi Oficial d'Òptics Optometristes de Catalunya, Alfons Bielsa, i la vicedegana de Relacions amb l'Entorn, Comunicació i Promoció de la FOOT, Mireia Pacheco, en un moment de l'acte

Joan Gispets, degà de la FOOT

La professora Padmaja Sankaridurg, durant la conferència

Reconeixement a la trajectòria acadèmica i professional

El Premi Internacional a l’Optometrista de l’Any és un guardó que impulsen, conjuntament, el Col·legi d’Òptics Optometristes de Catalunya(obriu en una finestra nova), l’Associació Catalana d’Optometria i Teràpia Visual(obriu en una finestra nova) i la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT), amb el suport del Patronat de la FOOT.

Es concedeix, anualment, en reconeixement a la vàlua acadèmica i professional a un/a optometrista de reconegut prestigi internacional i amb la finalitat de contribuir a donar a conèixer la professió d'òptic-optometrista a la societat i que l'estudiantat de la Facultat trobi referents en aquest àmbit.

Des de la primera edició del Premi, han estat guardonats Lyndon Jones (2015), José Manuel González-Meijome (2016), James Wolffsohn (2017), Konrad Pesudovs (2018) i Joanne Wood (2019)

La Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) de la UPC ha lliurat, el 7 d’octubre, de manera virtual, el Premi Internacional a l’Optometrista de l’Any a la professora Padmaja Sankaridurg, catedràtica de la University of New South Wales (UNSW), de Sydney, Austràlia, i investigadora de l’Institut de la Visió Brien Holden. L'acte, que s'ha realitzat en el decurs de la inauguració del curs acadèmic de la FOOT, s'ha pogut seguir per 'streaming' i en directe a través de Youtube.

02/10/2020

La prevalença de miopia ha augmentat a tot el món fins a nivells alarmants. Es preveu que l’any 2050 gairebé una de cada dos persones serà miop, i una de cada 10 serà molt miop, amb valors superiors a les 5 diòptries. Quines seran les conseqüències d’aquest increment generalitzat de la miopia? Quin paper tenen la genètica i l’entorn en l’aparició i progressió de la miopia? Quines estratègies de gestió de la miopia es poden fer per minimitzar el seu impacte?

A totes aquestes preguntes tracta de donar resposta amb el seu treball la professora Padmaja Sankaridurg, directora del Programa de Miopia de l’Institut de la Visió Brien Holden i catedràtica de l’Escola d’Optometria i Ciències de la Visió de la University of New South Wales (UNSW) de Sydney, Austràlia. La professora ha rebut el 7 d’octubre el Premi a l’Optometrista de l’Any 2020 en reconeixement a la seva vàlua acadèmica i investigadora. Padmaja Sankaridurg apadrina els nous estudiants que comencen el curs 2020-2021 a la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) . L'acte d'inauguració del curs a la FOOT i la conferència de la investigadora s'han pogut seguir en directe per streaming a través de YouTube.

La conferencia de la professora Padmaja Sankaridurg ha descrit l'actual prevalença de la miopia i l’alta miopia i les estimacions futures. Ha discutit les possibles conseqüències de l’augment de la prevalença i ha presentat el pensament actual sobre les influències genètiques enfront les influències de l’entorn per a l’aparició i la progressió de la miopia, amb un enfocament específic en el temps a l’aire lliure. S'ha tractat la comprensió que tenim actualment de la influència del temps a l'aire lliure i les estratègies o enfocaments de gestió derivada dels coneixements actuals.

Llarga experiència en l'estudi de la miopia
La professora Padmaja Sankaridurg es va graduar en Optometria a l’Elite School of Optometry, a l'Índia, el 1989, i va obtenir el doctorat el 1999 a la UNSW. Té una trajectòria de 15 anys d'estudi de la miopia i els seus interessos se centren en les estratègies per alentir la progressió miòpica i el desenvolupament d'errors refractius i, en aquest sentit, ha supervisat la transferència d'aquesta recerca a productes òptics per frenar la miopia.

Sankaridurg va participar com a experta a la reunió mundial sobre miopia de l'OMS-BHVI, el 2015, i és membre del seu consell assessor, així com del Comitè d'Intervencions i Harmonització de l'Institut Internacional de la Miopia. També és membre del consell assessor de la Review of Myopia Management, publicació digital dedicada a la miopia, de l'Asia Pacific Journal of Ophthalmology i de l'Indian Journal of Ophthalmology. El 2018 Vision Monday la va nomenar una de les dones influents del sector innovador de la indústria òptica.

Ha publicat més de 85 articles en revistes indexades i revisades per parells, és coinventora de nombroses patents, ha estat autora de diversos capítols de llibres i ha dirigit treballs de màster i doctorat. La investigadora forma part del consell de redacció de diverses revistes científiques i ha impartit nombroses xerrades i ponències en conferencies nacionals i internacionals.

Sankaridurg participa activament en la formació sobre la miopia, amb l'elaboració de directrius i guies pràctiques, com la 'Calculadora de la Miopia' i les 'Pautes per a la gestió de la miopia' de l'Institut de la Visió Brien Holden.

Actualment, participa en programes de recerca sobre dispositius òptics i estratègies farmacèutiques per al control de la miopia. A més, està involucrada en projectes per a la comprensió de les influències ambientals i els factors de risc en l’aparició i progressió de la miopia a través d’estudis longitudinals i multiètnics amb infants miops i no miops.