La UPC i l’ESMUC signen el conveni de col·laboració entre els dos centres que ratifica la doble titulació de Matemàtiques i Música

Descarregar

Núria Sempere, directora general de l'ESMUC, i Francesc Torres, rector de la UPC, en l'acte de signatura del conveni

Descarregar

Els responsables de les dues institucions i de la doble titulació de Música i Matemàtiques, en l'acte de signatura del conveni

Aquest curs acadèmic, la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME) de la UPC i l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) imparteixen la doble titulació del grau en Matemàtiques i el títol superior de Música, uns estudis que permetran obtenir els dos títols en cinc cursos acadèmics amb un pla d’estudis adaptat. La signatura del conveni de col·laboració s’ha fet a l’ESMUC, amb els responsables d’aquesta doble titulació que ja és una realitat.

18/09/2020

El rector de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), Francesc Torres, i la directora general de l'Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC), Núria Sempere, han estat els signants d’aquest primer conveni entre les dues institucions i que està pendent d’un acord marc de col·laboració per fer realitat altres possibles iniciatives. L’acte ha comptat amb la participació de les diferents persones que han treballat conjuntament per posar en marxa la doble titulació en pocs mesos.

Per part de la UPC, també han estat presents Jaume Franch, director de la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME) i Miguel Ángel Barja, director del Centre de Formació Interdisciplinària Superior (CFIS). Per part de l’ESMUC també han assistit Melissa Mercadal, subdirectora d’Ordenació i Planificació Acadèmica; Eduard Resina, cap del departament de Teoria, composició i direcció; Adolf Pla, cap del departament de Música clàssica i contemporània (instruments no orquestrals) i David Albet, cap del departament de Música clàssica i contemporània (instruments orquestrals).

La directora general de l’ESMUC ha destacat que “per a la música en general, que ve d’una formació artesanal, tirar endavant projectes com aquesta doble titulació, acompanyats de la recerca, i en aquest cas de la UPC, empenta l’Escola a desenvolupar més projectes vinculats amb la ciència i la recerca”. Sempere també ha destacat que “analitzar el currículum amb un altre punt de vista és molt positiu perquè facilita que els estudiants adquireixin més competències”.

El rector de la UPC també ha assenyalat que la doble titulació és “un projecte il·lusionant, transversal, que ens acosta a la societat i que reuneix tecnologia/ciència amb música/arts, una via on s’ha de seguir apostant”. Torres ha afegit que “aquesta doble titulació aplana el camí als estudiants que estan interessats en la doble titulació, que sens dubte és una bona elecció”.

Una doble titulació única a Catalunya

La doble titulació Matemàtiques i Música que ofereixen conjuntament a partir d’aquest 21 de setembre, la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME) de la UPC i l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) és la primera proposta educativa a Catalunya que permet compaginar ambdós estudis alhora. Neix de la necessitat de disposar d’un doble títol que doni resposta a la demanda d’una part dels estudiants que, fins ara, havien de triar entre una titulació o l’altra. A partir d’ara, la doble titulació de Matemàtiques i Música permetrà obtenir els dos títols en cinc cursos acadèmics a partir d’un pla d’estudis adaptat, amb una càrrega lectiva d’uns 420 crèdits ECTS, en lloc dels 480 que s’han de cursar a les dues titulacions per separat. La proposta és el resultat de la col·laboració entre la UPC i l’ESMUC, que al llarg dels darrers anys han anat detectant vocacions musicals en estudiants de Matemàtiques i viceversa..