La UPC, la universitat més emprenedora al 4YFN i al MWC, amb 25 iniciatives innovadores

L'estand de la UPC al 4YFN
Descarregar

L'estand de la UPC al 4YFN

L'esperit emprenedor de la UPC desembarca com mai al Four Years From Now (4YFN) i al Mobile World Congress (MWC Barcelona 2022), on la Universitat disposa d'estand propi i dona a conèixer 25 empreses de base tecnològica ('spin-off' i 'start-up') sorgides de la Universitat. La UPC és, així, la universitat que més iniciatives emprenedores presenta en aquestes dues fires, que tenen lloc en paral·lel al recinte Gran Via de Fira de Barcelona, del 28 de febrer al 3 de març.

01/03/2022

La Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) és clau per a l'ecosistema d'innovació de Catalunya, amb la creació cada any de nombroses iniciatives de negoci i empreses de base tecnològica. De fet, la revista un informe publicat recentment a la revista fDi Intelligence del Financial Times, considera l'entorn acadèmic de Catalunya, al voltant especialment de la UPC, com un "imant per a inversions d'alt valor". Entre els dos esdeveniments internacionals, en total donarà a conèixer 25 iniciatives emprenedores sorgides de la Universitat.

A l'start-up corner UPC  ─l'estand de la Universitat al 4YFN (6D51.A i 6D51.B del Hall 6)─, la Universitat dona a conèixer 13 start-up i spin-off centrades en sectors tant diversos com la biotecnologia i la salut, els negocis i la productivitat, l'agricultura i l'alimentació, la mobilitat i les smart cities, l'energia, el gaming i el marketing digital a través de la Intel·ligència Artificial. Es tracta de les empreses Barrel.cloud, Bio2Coat, ELEM Biotech, Finboot, Kreios Space, Lovelymaps, Mapsi Photonics, MeetOptics, myReach , Nuwe, WeCaria, WIVI Vision by e-Health Technical Solutions i Zymvol.

En aquest aparador propi, la UPC també mostra els programes d’acceleració o incubació d’empreses que coordina en els àmbits de la mobilitat urbana i les tecnologies o projectes espacials. Un és el Programa d'acceleració EIT Urban Mobility, impulsat per l’Institut Europeu d'Innovació i Tecnologia (EIT, per les seves sigles en anglès) amb l'objectiu de facilitar el desenvolupament de noves solucions en l’àmbit de la mobilitat urbana. Des del 2020 s'ha donat suport a la creació de 15 empreses, algunes de les quals també hi seran presents al 4YFN.

L’altre és el Business Incubation Center Barcelona de l'Agència Europea de l'Espai (ESA BIC Barcelona), un programa d’incubació amb la qual es vol accelerar fins a 18 empreses locals. La iniciativa està impulsada per un consorci coordinat per la UPC, del qual també en formen part el Parc Mediterrani de la Tecnologia i la Generalitat de Catalunya, i que compta amb el suport de Barcelona Activa, la Diputació de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona i el Consell Comarcal del Baix Llobregat.

Algunes de les spin-off o start-up de la UPC participen també en diferents sessions del 4YFN:

Dilluns, 28 de febrer, a les 15:45 h, al Discovery Stage: The Collider Deep Tech Startups Pitches, faran presentacions Exheus i The Predictive Company.

Dimarts 1 de març, a les 11:15 h, al Discovery Stage: Barcelona Deep Tech Ecosystem. Barcelona & Catalonia Startup Hub Pitche, hi participaran les empreses HumanITCare i Nuwe Tech.

D'altra banda, al MWC Barcelona, vuit spin-off ja consolidades i impulsades per personal investigador, alumni o estudianat de la UPC mostren, en estands propis, la tecnologia que comercialitzen: Exheus, HumanITCare, Inmersia Computers, Ludium Lab, Miwendo Solutions, QBeast Analytics, Sense4Care i The Predictive Company. A l'estand de la UPC en aquest congrés (número 4C1 del vestíbul 4) al Booth 26, dins del pavelló Digital Catalonia, també es presenta tecnologia i iniciatives d’avantguarda aplicades a sectors diversos.

Tot aquest gruix d'empreses tecnològiques que contribueix a constituir l'ecosistema d'innovació a Catalunya s'han creat en el si o amb el suport de la UPC, a través dels anomenats Espais Emprèn UPC, espais de co-working situats en cada campus perquè tant estudiants com investigadors o bé persones que s’acaben de titular puguin madurar i desenvolupar la seva idea de negoci. Des del 2014, any en què es va inaugurar el primer dels Espai Emprèn UPC, al Campus Nord de Barcelona, s’ha ofert suport a més de 500 emprenedors.