La UPC lamenta la mort de Julián Fernández Ferrer, rector de la Universitat del 1976 al 1978

Retrat de Julián Fernández Ferrer amb la musseta i el birret negre de Rector

Julián Fernández Ferrer, enginyer industrial aeronàutic i rector de la UPC del 1976 al 1978, ha mort el 18 de març als 98 anys.

01/04/2020

Nascut a Barcelona el 12 de juliol del 1922, Julián Fernández Ferrer, enginyer industrial aeronàutic de formació, va ser rector de la  Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), anomenada aleshores Universitat Politècnica de Barcelona (UPB), entre el 12 de juliol del 1976 i el 30 de juliol de 1978. Va ser elegit per substituir el rector Gabriel Ferraté, que havia estat nomenat director general d'universitats i Investigació.

El seu mandat com a rector va coincidir amb la transformació de la UPB amb la primera organització departamental i la posada en marxa dels instituts universitaris de recerca. També es va crear l'Escola Universitària d'Òptica i Optometria de Terrassa (EUOOT), l’actual Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT). El 1978 va ser substituit, altra vegada, per Gabriel Ferraté després que aquest guanyés les eleccions a rector.

La Universitat té previst retre-li homenatge properament, tan bon punt les circumstàncies ho permetin.