La UPC organitza la 1a Jornada d’Equitat

Imatge de la Jornada a la sala Àgora del Campus Diagonal Nord
Descarregar

La jornada d'Equitat ha tingut lloc a la Sala Àgora del Campus Diagonal Nord de la UPC

Descarregar

Els ponents i el públic durant l'esdeveniment

El 4 de novembre ha tingut lloc, al Campus Diagonal Nord, a Barcelona, la 1a Jornada d'Equitat a la UPC, per sensibilitzar la comunitat universitària en la qüestió de les desigualtats en l’entorn educatiu i la necessitat de garantir l’accés a l’educació superior per a tothom. La jornada s’emmarca en les activitats del Pla Equitat UPC 2022-2025.

04/11/2022

La 1a Jornada d’Equitat a la UPC, oberta a tothom, s'ha dut a terme de 10 a 13 h a la sala Àgora del Campus Diagonal Nord de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC). A la primera part s'han presentat diferents ponències: el director de l’Àrea Acadèmica de la UPC, Joan Francesc Córdoba, ha presentat la situació de l’equitat a la UPC; Miquel Àngel Alegre, cap de Projectes de Recerca de la Fundació Bofill, ha exposat la situació de les desigualtats en l’entorn educatiu; l’estudiant de la UPC Mejanur Rahman Akther i la tècnica de l’associació AEIRaval Hajar Menssouri, han explicat el Projecte Prometeus a la UPC, i José González, responsable de PAIDOS, de la Fundació Catalana de l’Esplai, ha presentat el projecte HEDERA. Ha moderat aquestes intervencions Carme Fenoll,  directora de l'Àrea de Cultura i Comunitat de la UPC.

En la segona part de la jornada, s'ha dut a terme un treball col·laboratiu de la xarxa d'inclusió i equitat formada per representants dels centres docents, al voltant de com reduir l’abandonament a través de l’acompanyament de l’estudiantat i el desenvolupament del Programa Compromís de la UPC.

L’activitat s’emmarca en el Pla d’Equitat 2022-2025 de la UPC aprovat pel Consell de Govern el 5 d’abril del 2022. Aquest pla desenvolupa cinc línies per millorar l’equitat en l’accés, la continuïtat, l’èxit en els estudis i la inserció laboral de l’estudiantat que prové d’entorns socioeconòmics desfavorables. S’articula com una contribució a l’assoliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) que conformen l’Agenda 2030, en particular, amb l’ODS 4 (Garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge durant tota la vida per a tothom) i amb l’ODS 10 (Reduir la desigualtat en i entre els països).