Balanç de les actuacions acadèmiques de la Universitat davant la pandèmia de la COVID-19

Descarregar

La jornada del dia 15 es va realitzar des de l'Auditori del Vèrtex, a Barcelona, i es va poder seguir 'online'

La UPC ha fet balanç, en una jornada el 15 de desembre, de com ha hagut de respondre la comunitat universitària davant del confinament provocat per la pandèmia de la COVID-19. La jornada, organitzada amb el suport de l'Institut de Ciències de l'Educació (ICE), s'ha pogut seguir 'online'.

22/12/2020

La Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) ha organitzat, el 15 de desembre, la jornada ‘Respostes UPC a la COVID-19. Actuacions acadèmiques endegades responent a la crisi sanitària’, amb el suport de l'Institut de Ciències de l'Educació (ICE). L’objectiu principal de l’activitat ha estat reflexionar sobre com la Universitat ha gestionat i respost davant del confinament per la COVID-19.

A la jornada, on s’ha explicat la cronologia del que va passar durant el confinament, hi han participat Francesc Torres, rector de la UPC, i altres membres de la comunitat universitària. Sisco Vallverdú, delegat del rector per a tecnologies per a la innovació docent, ha estat l'encarregat de presentar la sessió; Agustín Fernández, vicerector de Transformació Digital, ha presentat les respostes dels serveis TIC de la UPC a la COVID-19; Núria Garrido, vicerectora de Docència i Estudiantat, ha fet públiques les actuacions de la UPC davant la crisi sanitària; Santiago Silvestre, vicerector d'Avaluació i Qualitat, ha mostrat les dades sobre la docència no presencial i la matrícula; Ariadna Llorens, directora de l'ICE, ha parlat sobre la formació i acompanyament al professorat durant el confinament; Joana Prat, membre de l'equip directiu de l'ICE, ha presentat els indicadors de la plataforma ATENEA de la UPC, i Carles García, en representació del Consell de l’Estudiantat, ha explicat l’experiència de l’estudiantat durant tot el temps de la pandèmia.

Conclusions
En el decurs de la jornada, l'ICE ha destacat la importància de la formació i l'acompanyament permanent al col·lectiu docent en aquest nou context i la necessitat de replantejament estratègic de la docència i l’aprenentatge, la robustesa de la UPC en l'àmbit tecnològic. Així mateix, altres elements que s'han posat de manifest són la capacitat d'adaptació al canvi que ha mostrat la UPC davant la crisi i la importància de la plataforma ATENEA, que s'ha convertit en una aula real.

Els ponents en aquesta jornada han agraït la tasca tant del PAS i del PDI , com de l’estudiantat pels canvis i adaptacions realitzats com a conseqüència de la pandèmia.