L'Escola de Doctorat de la UPC dona la benvinguda als nous doctorands i lliura els Premis Extraordinaris

35 doctors i doctores han rebut el Premi Extraordinari de Doctorat 2022

35 doctors i doctores han rebut el Premi Extraordinari de Doctorat 2022

Un moment de la ponència de la investigadora Carme Torras

Un moment de la ponència de la investigadora Carme Torras

El portal GEODoctorat permet visualitzar i situar en un mapa el país d’origen dels estudiants de doctorat que han llegit la tesi a la UPC des del 1983
Descarregar

Geolocalització dels doctorats i les doctorades

De del portal GEODoctorat es poden visualitzar i situar en un mapa el país d’origen dels estudiants de doctorat que han llegit la tesi a la UPC des del 1983. Hi consten, fins ara, prop de de 7.300 doctors i doctores procedents de més d’un centenar de països.

El portal també proporciona el títol de cada tesi doctoral, el programa de doctorat corresponent i la unitat acadèmica responsable, així com dades estadístiques sobre el nombre de doctors i doctores per any, per països, per programes i per unitats de la UPC.

La sessió de benvinguda als nous estudiants de doctorat ha tingut lloc el 23 de novembre, a la sala d’actes de l’ETSEIB. L’acte també ha estat el marc del lliurament del premis extraordinaris de doctorat.

23/11/2022

L’acte de benvinguda al nou estudiantat de doctorat de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) ha tingut lloc el 23 de novembre, de 11 a 13 hores, a la sala d’actes de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB)  (Av. Diagonal, 647).

La sessió, que s'ha pogut seguir en directe al canal de YouTube de l’Escola de Doctorat de la UPC, ha començat amb les paraules de benvinguda del director del centre, Josep Maria Font Llagunes, i del vicerector de Recerca, Jordi Llorca. Tot seguit, s'ha fet un homenatge al doctorand Francisco Belzagui Elder, a càrrec de la doctora Maria Carmen Gutiérrez, directora de la tesi Microplastics and microfibers pollution: study of their environmental issues and evaluation of reduction alternatives. Després ha intervingut la doctora Carme Torras Genís, de l’Institut de Robòtica i Informàtica Industrial (IRI) de la UPC i del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), que ha fet la ponència 'Doctoral studies: some tips to perform deep, impactful and ethical research'.

Així mateix, hi han intervingut representants del Consell de Doctorands i Doctorandes, que han compartit l’experiència, els objectius i el pla de treball d’aquest òrgn, i del Servei de Biblioteques, Publicacions i Arxius de la UPC , per explicar com treure profit a les biblioteques de la Universitat, i ja que enguany es commemora la tesi número 5.000 publicada a TDX. El rector de la Universitat, Daniel Crespo, s'ha encarregat de la cloenda de l’acte.

Durant la cerimònia s'han lliurarat els premis extraordinaris de doctorat 2022, uns guardons que s’atorguen entre aquelles persones que han obtingut el grau de doctor amb una qualificació de cum laude. Un total de 35 doctors i doctores han rebut aquest reconeixement per les  tesis presentades en el curs 2019-2020 en els àmbits d'Arquitectura, Urbanisme i Edificació; Ciències; Enginyeria Civil i Ambiental, Enginyeria de les TIC i Enginyeria Industrial. Un dels guanyadors dels Premis ha compartit la seva experiència com a doctorand a la UPC.

45 programes doctorals a la UPC
Actualment, la UPC ofereix un total de 45 programes de doctorat distribuïts en cinc àmbits de coneixement: Arquitectura, Urbanisme i Edificació; Ciències; Enginyeria Civil i Ambiental, Enginyeria de les TIC i Enginyeria Industrial. Es tracta d'uns estudis universitaris oficials de postgrau, a preu públic, especialitzats en la formació avançada i en tècniques de recerca. L’elaboració i presentació de la tesi doctoral dona accés al grau de doctor, que acredita per a l’exercici de la docència i la recerca. Durant l’any 2021 es van llegir, a la UPC, 305 tesis doctorals.

A partir d’aquest curs, l’Escola de Doctorat de la UPC disposa de nous espais a la planta 0 de l’edifici Nexus II del campus Diagonal Nord, inaugurats el 3 de novembre. Amb aquests espais, s’enceta una nova etapa del centre, en què es prioritzarà la internacionalització i la revisió de l’estructura dels programes acadèmics.

Lideratge en el Pla de Doctorats Industrials

La Universitat també participa activament en el Pla de Doctorats Industrials, impulsat per la Generalitat de Catalunya, que permet als doctorands i doctorandes participar en un projecte de recerca industrial o de desenvolupament experimental que es faci en una empresa o administració pública. La UPC lidera les universitats catalanes en projectes de doctorat industrial a Catalunya. Compta amb 234 projectes atorgats fins ara, una xifra que suposa el 28% del total dels projectes concedits a les universitats per part de la Generalitat, que han donat com a fruït 76 tesis doctorals llegides i que han comptat amb la implicació de 151 organitzacions empresarials o de l’administració.