Més de 250 escolars han presentat projectes de recerca sobre la llum a la segona edició del congrés Recerkids, a la UPC

Imatge de l'edició del Recerkids del 2018

S'ha inaugurat el dia 10 de maig, a les 9.15 hores, el congrés de recerca científica Recerkids de 2019, celebrat a la sala d'actes de l’Escola Politècnica Superior d'Edificació de Barcelona (EPSEB) de la UPC, i que està adreçat a l'alumnat d'Educació Primària per fomentar vocacions científiques entre les generacions més joves.

10/05/2019

El director general de Recerca de la Generalitat de Catalunya, Joan Gómez Pallarès, ha inaugurat el segon dels quatre congressos de recerca científica Recerkids de 2019, celebrat a la sala d'actes de l’Escola Politècnica Superior d'Edificació de Barcelona (EPSEB) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC). A l’acte també ha estat present la vicerectora de Responsabilitat Social i Igualtat de la UPC, Gemma Fargas.

Per al director general de Recerca, Joan Gómez Pallarès, el programa Recerkids és una iniciativa de la Secretaria d’Universitats i Recerca molt útil per ensenyar què és la ciència als nois i noies de Primària i per fomentar vocacions científiques entre les generacions més joves: “El més important de la feina que heu estat fent aquests darrers mesos a l’escola és el fet d’haver de mirar, pensar i sentir curiositat. Aquest estat de constant perplexitat és el motor de la ciència”. Gómez Pallarès també posa en valor el fet que els congressos donin l’ocasió als estudiants de Primària de visitar universitats i centres de recerca. Per la seva part, la vicerectora de Responsabilitat Social i Igualtat de la UPC, Gemma Fargas, ha valorat molt positivament l’experiència d’acollir el congrés Recerkids: “És una valuosa oportunitat que està completament alineada amb el conjunt de programes estratègics que la UPC desenvolupa per promoure les vocacions STEAM en les noves generacions”.

L’edició d’enguany ha comptat amb la participació de més de 4.700 estudiants de 5è i 6è de primària d’un total de 110 centres d’arreu de Catalunya. Al llarg del curs, les escoles han dut a terme recerques científiques centrades en aquesta edició entorn de la temàtica de la llum i ara n’exposen els resultats en el marc de quatre congressos a Lleida (el passat 3 de maig, a la UdL), Barcelona (demà, a la UPC), Tarragona (URV, 14 de maig) i Vic (UVic-UCC, 28 de maig).

El congrés de Barcelona ha comptat amb la participació de 11 escoles, 256 alumnes i 30 mestres, i s'ha celebrat en coordinació amb la UPC, que ha cedit els espais i organitzat els tallers experimentals amb la participació de l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO).