Perico Pastor, autor del logo i del cartell commemoratiu del 50è aniversari de la UPC: “He volgut representar la construcció del futur sense límits”

Descarregar

L'artista i il·lustrador Perico Pastor, autor del logo i el dibuix que il·lustra les celebracions del 50è aniversari de la Universitat

Logo commemoratiu del 50è aniversari de la UPC

Descarregar

Dibuix en homenatge a aquesta data

El pintor, dibuixant i il·lustrador català Perico Pastor (La Seu d'Urgell, 1953) ha dissenyat el logotip i el dibuix que il·lustra les celebracions del 50è aniversari de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). A cavall entre el dibuix i la pintura, les obres d’aquest artista han il·lustrat llibres, quadres, murals, instal·lacions..., de petit i de gran format, i s’han exposat en nombroses museus i galeries d’art.

04/10/2019

Amb què s’ha inspirat per dissenyar el logotip del 50è aniversari de la UPC?
Volia partir del logo existent per subratllar la continuïtat de l’excel·lència de la Universitat. La primera intenció era que, en incorporar les lletres −la meva intervenció cal·ligràfica−, el cercle UPC substituís el zero del cinquanta, però de seguida em va semblar que gràficament era molt millor si aquest s’incloïa en el ‘la panxa’ del cinc, que sembla també que el protegeix. Així, aquest 50 representa la nova etapa de la Universitat, que ha trencat els límits respecte al que va ser inicialment i mira el futur, un futur sense límits.

A més, des del principi, vaig pensar que el traç havia de ser animat en la versió web, la qual cosa ha estat possible gràcies a la col·laboració d’un gran artista i dissenyador, Xano Armenter, col·laborador de Milton Glaser i a qui vaig conèixer a Nova York fa uns anys. Ell ha fet possible l’animació amb l’efecte esprai que trenca els límits del cercle inicial, el cinc que l’envolta i les lletres que van apareixent per recordar el passat i anunciar el futur.

I sobre el dibuix que complementa el logotip, què hi ha volgut plasmar?
En aquesta imatge, més plàstica, he volgut representar els estudiants actuals com si fossin grafitteros que estan dibuixant l’eslògan dels 50 anys de la UPC.... estan construint el futur. Els he dibuixat bastant diferents dels universitaris de fa mig segle i també he volgut plasmar que ara, a la Universitat, hi ha una major proporció de dones.

Al llarg de la seva carrera artística ha treballat amb tot tipus de formats –llibres, grans murals, tendals, esglésies...– de diferents dimensions. Amb quin se sent més còmode?
M’agrada adaptar-me a qualsevol format, he treballat frescos tant de 4x5m o de 2x20 m, com un llibre, un tendal o aquest logotip dels 50 anys de la UPC, que m’ha agradat moltíssim fer.

Com recorda la seva etapa a Nova York?
Va ser una època fantàstica, hi vaig estar 12 anys i em va servir per aprendre i crear, però no m’enyoro....

Parlem de la seva experimentació amb els colors i els pigments: quines descobertes ha fet i amb quina d’elles es queda?
Cada dia que dibuixo i pinto descobreixo coses noves! Una d’elles és topar-me amb el mar cada dia que vaig a treballar al meu estudi de Poblenou... M’inspira!

Algun projecte proper o futur?
Estic treballant intensament en una exposició doble a Lleida, conjuntament amb dues escultores, que inaugurarem al novembre i que fa quatre anys que teníem pendent. Durant aquest mes d’octubre, a més, participaré a la fira Utopia 126 d’il·lustració, amb els meus dos fills, que tenen 10 i 25 anys, respectivament.

Notícia relacionada