Les professores Rosa M. Badia i Núria Salán i l’estudiant Anna Reig, titulada recentment, distingides amb els premis Dona TIC 2019

Descarregar

Foto de grup de les guardonades amb els premis Dona TIC 2019 amb els representats institucionals, acadèmics i professionals que han lliurat els guardons en les diverses categories

Més de 100 candidates

Les guanyadores s’han destacat entre les 108 candidatures presentades a aquesta cinquena edició del premi, el lliurament dels qual s’ha fet coincidir, per primer cop, amb la commemoració del Dia d’Ada Lovelacee, creat en homenatge a una de les dones pioneres en la programació de computadors i per celebrar els èxits de les dones els àmbits de les ciències, tecnologia, enginyeria i matemàtiques (STEM).

La gala del lliurament dels premis Dona TIC ha estat presidida pel conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública, Jordi Puigneró, acompanyat de la directora general de Societat Digital, Joana Barbany. Durant la cerimònia, la vicerectora de Docència i Estudiantat de la UPC, Núria Garrido, ha estat l’encarregada de lliurar el premi en la categoria Iniciativa Referent Empresarial a Everis Spain, per la iniciativa #girlsgonna, que vol contribuir a l’objectiu de disminuir l’escletxa de gènere en el sector digital, a través d’actuacions a les edats més joves.

Les investigadores de la UPC Rosa Maria Badia, del Departament de Computadors i Núria Salán, i del Departament de Ciència dels Materials i Enginyeria Metal·lúrgica, juntament amb Anna Reig, l’estudiant de l’Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC) titulada recentment, han rebut els premis Dona TIC de la la Generalitat de Catalunya.

09/10/2019

El 8 d’octubre ha tingut lloc a la sala BARTS de Barcelona el lliurament dels nou premis Dona TIC 2019, amb els quals la Generalitat de Catalunya reconeix el paper fonamental de les dones en el món professional, empresarial i acadèmic de les noves tecnologies. Un dels objectius d’aquests guardons és oferir referents a les nenes i adolescents que dubten si dedicar-se o no a les disciplines STEM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques) en el futur.

Tres dels nou guardons, que s’atorguen en set categories i dues subcategories, han estat per dones vinculades a la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC).

La doctora en informàtica Rosa Maria Badia ha estat la guanyadora del premi Dona TIC acadèmica/investigadora. Professora del Departament d‘Arquitectura de Computadors de la UPC, imparteix docència a la Facultat Informàtica de Barcelona (FIB). Actualment, Rosa Maria Badia també és investigadora del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) adscrita al Barcelona Supercomputing Center - Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS), vinculat a la UPC.

Rosa Maria Badia ha estat reconeguda mundialment per la fer recerca puntera en models de programació paral·lels i computació distribuïda. A més, ha contribuït en múltiples iniciatives per fer visibles les dones en aquest àmbit.

Núria Salán ha rebut la menció especial Dona TIC divulgadora. Llicenciada en Química i doctora en Ciència dels Materials i Enginyeria Metal·lúrgica, Núria Salán és professora i investigadora de la UPC, on ha estat coordinadora del Programa de Gènere. Adscrita al Departament de Ciència dels Materials i Enginyeria Metal·lúrgica de la UPC, imparteix docència a l’Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT).  Presideix la Societat Catalana de Tecnologia i és una reconeguda divulgadora de les enginyeres pioneres.

Per part seva, Anna Reig, titulada recentment en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació i en Enginyeria d'Aeronavegació per la UPC, ha estat reconeguda amb el guardó en la categoria Estudiant TIC Universitària. En el projecte de fi de grau, realitzat a l’Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC), Anna Reig ha creat un sistema de diagnosi i prevenció de malalties transmeses per mosquits en que aplica els desenvolupaments tecnològics més recents.

D’altra banda, Eliduvina Abad, llicenciada en Física i MBA del centre universitari EAE Business School, adscrit a la UPC, ha rebut el reconeixement com a Dona TIC Emprenedora. Va iniciar la singladura empresarial fundant Adiciona i actualment és sòcia i consellera de la consultora internacional Between. A més, Eliduvina Abad té una llarga trajectòria en implantació de plans d’igualtat de gènere.