En marxa el procés per seleccionar les sis noves 'start-ups' del sector espacial que incubarà l’ESA BIC Barcelona aquest 2024

Imatge de l’edifici RDIT del Campus del Baix Llobregat de la UPC
Descarregar

El centre d'incubació d'empreses ESA BIC Barcelona està ubicat a l’edifici RDIT del Campus del Baix Llobregat de la UPC

El centre d’incubació d’empreses de l’Agència Espacial Europea a Barcelona (ESA BIC Barcelona) ha activat la nova campanya per seleccionar les següents sis empreses que acollirà el seu programa d’incubació. Fins al 18 de març està obert el termini de presentació de sol·licituds.

05/02/2024

Les empreses que vulguin optar a aquesta segona selecció del programa d’incubació poden presentar les sol·licituds a través del web esabicbarcelona.pmt.es, fins al 18 de març a les 23:59 h. Impulsat per la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), el Parc Mediterrani de la Tecnologia (PMT) i el Departament d’Empresa i Treball –a través de la Secretaria de Polítiques Digitals i en el marc de l’Estratègia New Space de Catalunya–, el programa compta també amb el suport de l’Agència de Desenvolupament Econòmic de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i l’Ajuntament de Barcelona (a través de Barcelona Activa).

El programa d’incubació ESA BIC Barcelona té per objectiu fomentar el creixement d’start-ups innovadores que creïn productes i serveis utilitzant tecnologies o dades de l’espai, o bé que desenvolupin solucions per al sector espacial, per contribuir així a la promoció del sector aeroespacial de Catalunya. Amb un pressupost d’1,8 milions d’euros −la tercera part dels quals són aportats per la Generalitat− el programa permetrà incubar 18 empreses en tres anys (2023-2025).

Actualment, sis empreses ja formen part de l’ESA BIC Barcelona, després d’haver estat seleccionades el 2023: CIRCE .Smart Navigations Solutions, EMC Barcelona, Geoskop, Kreios Space, Slimop Space i Xiroi Aerospace.

Per a les empreses seleccionades, els beneficis de formar part del programa d’incubació, per un període màxim de dos anys, són:

• Un incentiu econòmic de 50.000 euros (non-equity) per al desenvolupament del seu producte o servei, finançats al 50 % entre l’ESA i la Generalitat de Catalunya.
  • Un programa d’activitats de mentoria, suport tècnic i en àrees de negoci, i assessorament legal/en propietat intel·lectual i industrial.
  • La participació en actes i workshops del sector.
  • Formar part de l'ecosistema d'innovació de la UPC, de la comunitat NewSpace de la Digital Catalonia Alliance (DCA-NewSpace) i de la xarxa ESA BIC, que ja compta amb 29 centres d’incubació d’empreses a Europa.

Un benefici addicional és la possibilitat d’ubicar-se a la zona reservada per a l'ESA BIC Barcelona Incubats de l’edifici RDIT del Campus del Baix Llobregat de la UPC, dins del PMT, a Castelldefels. El Campus també és seu de l'Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC).

El pròxim 20 de febrer, a les 10 h, es durà a terme un Info Day per a les empreses interessades al Cowork d’ESA BIC Barcelona (sala 007 de l’edifici RDIT), que també es podrà seguir en línia.

Sobre l’Estratègia NewSpace de Catalunya
L’impuls de la iniciativa ESA BIC Barcelona per part de la Generalitat s’inscriu en el marc de l’Estratègia NewSpace de Catalunya, aprovada pel Govern l’octubre de 2020 per desplegar un programa d’actuacions específiques amb l’objectiu d’enfortir l’ecosistema del NewSpace català, liderar la generació de coneixement en aquest àmbit i fomentar la seva aplicació social i empresarial. El desplegament de l’estratègia es du a terme en col·laboració amb l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya (IEEC), la Fundació i2CAT i l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya (ICGC).

Amb la reactivació de l’ESA BIC Barcelona ara fa un any, l’Estratègia NewSpace ja compta amb dos instruments per a l’impuls de l’ecosistema català de l’espai: aquesta incubadora per promoure l’emprenedoria en el sector, i la comunitat NewSpace de la DCA-NewSpace, per reforçar les possibilitats de networking de l’ecosistema i el seu accés a productes i serveis.