'Sostenibles, accessibles i feministes: parlem de ciutats', el nou pòdcast de la sèrie 'Algorrritmes UPC'

Caràtula del pòdcast amb Sandra Bestraten i Zaida Muxí
Descarregar

‘Sostenibles, accessibles i feministes: parlem de ciutats’, el nou pòdcast de la sèrie 'Algorrritmes UPC'

Ciència i tecnologia a ritme de pòdcast

‘Sostenibles, accessibles i feministes: parlem de ciutats’ és el desè capítol de la sèrie 'Algorrritmes UPC', una iniciativa de la UPC per apropar a la ciutadania, en especial al públic jove, els darrers avenços científics i tecnològics de la mà d'investigadors i investigadores de la Universitat, i que compta amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona i de Barcelona Activa.

'Algorrritmes UPC' està disponible a iVoox, Spotify i YouTube, on cada dimecres se’n pot escoltar un nou capítol.

Les professores i investigadores Sandra Bestraten i Zaida Muxí protagonitzen la nova entrega de la sèrie de pòdcasts ‘Algorrritmes UPC’, en què parlen sobre com s’han de transformar les ciutats per incorporar criteris de sostenibilitat, accessibilitat i gènere.

14/04/2023

Us heu preguntat mai si l’arquitectura i l’urbanisme donen resposta a les necessitats de les persones? O si es prioritza l’estètica respecte a la funcionalitat? Per parlar sobre el passat, el present i el futur de les ciutats i respondre a totes aquestes qüestions, el nou ‘Algorrritmes UPC’ compta amb Sandra Bestraten i Zaida Muxí, professores de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC).

En el nou pòdcast ‘Sostenibles, accessibles i feministes: parlem de ciutats’, les investigadores hi reivindiquen que cal repensar les ciutats que ja tenim i reconstruir-les amb materials més naturals i sostenibles. Defensen també la necessitat de fer-les més accessibles, prioritzant un disseny que tingui en compte les diferents necessitats de la societat: eliminar barreres arquitectòniques, reforçar el comerç de proximitat i l’espai públic, evitar les zonificacions, reforçar que siguin “caminables”... I que incorporin la perspectiva de gènere, per fer-les més inclusives i igualitàries. Aquests són els reptes que afronten els arquitectes i urbanistes per fer ciutats més sostenibles, accessibles i segures.

Podeu escoltar-lo a iVoox, Spotify i YouTube.

'Algorrritmes UPC': capítols publicats