Tecnologia UPC a la sisena edició de l’IoT Solutions World Congress

Una imatge del congrés en una edició passada

Simulació quiròfan hospital
Descarregar

El projecte Hospitals 4.0 busca aconseguir una gestió més efectiva dels centres hospitalaris

Cinc grans eixos

La nova edició de l’IoTSWC s’estructura en cinc grans eixos: optimització empresarial, intel·ligència artificial, connectivitat, seguretat i experiència del client. Sota el lema Game-changing technologies for industry transformation, l’IoTSWC reuneix els principals proveïdors de solucions industrials i tecnologies de la informació per mostrar les darreres tendències per dotar d’avantatges competitius a empreses de diferents sectors i promoure la col·laboració en l’ecosistema de solucions tecnològiques.

La UPC serà present, del 10 al 12 de maig, a la nova edició de l’IoT Solutions World Congress. El congrés, que té lloc al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona, comptarà amb un estand de la Universitat, a través del Centre d’Innovació i Tecnologia (CIT UPC), des d’on es donaran a conèixer solucions tecnològiques disruptives i transformadores en l’àmbit de la Internet de les Coses.

09/05/2022

Un any més, la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) serà present, a través del Centre d’Innovació i Tecnologia (CIT UPC), a a l’IoT Solutions World Congress (IoTSWC), al congrés internacional sobre transformació de la indústria mitjançant tecnologies disruptives. A l’estand situat al pavelló de la Generalitat de Catalunya (Hall P4, Level 0, Street C, Stand 321), la UPC donarà a conèixer cinc projectes desenvolupats en l’àmbit de la Internet de les Coses (IoT, per les seves sigles en anglès, Internet of Things).

'Machine learning' per a una gestió hospitalària més efectiva
L’objectiu del projecte Hospitals 4.0 és optimitzar la disponibilitat de recursos i el seu manteniment en un entorn hospitalari, per a una gestió més efectiva. El projecte empra la tecnologia digital twin (bessó digital) per simular situacions reals i monitorar, visualitzar i gestionar l’estat de manteniment dels equipaments i garantir, així, la disponibilitat dels equips quan són necessaris i anticipar-se, amb temps suficient, a possibles problemes o situacions d’escassedat. El projecte compta amb la participació del Motion Control and Industrial Applications Research Group (MCIA) de la UPC.

Mòduls Indústria 4.0 per millorar la gestió de les plantes industrials
Desenvolupar un software multiplataforma de gestió modular, per millorar la gestió de les plantes industrials. Aquest és l’objectiu del projecte desplegat pel Centre Específic de Recerca en Supervisió, Seguretat i Control Automàtic (CS2AC-UPC) en col·laboració amb l’empresa LOGI i amb la qual han desenvolupat una sèrie de mòduls per a LogiPlatform, una plataforma híbrida (edge/cloud) d’autointegració per a la Indústria 4.0.

'Digital twins' per a una indústria de la construcció més eficient, fiable i segura
Investigadors del Departament d’Enginyeria Civil i Ambiental  participen en el projecte europeu ASHVIN, una iniciativa centrada a millorar la productivitat, reduir costos i garantir unes condicions de treball segures a la indústria de la construcció europea.

La proposta es basa en la creació d’un estàndard europeu de bessons digitals, una plataforma de digital twins de codi obert que integri tecnologies de processament d’imatge i d’Internet de les Coses, i una sèrie d’eines i procediments que garanteixin aquestes millores de productivitat, cost i seguretat. Més informació.

Xarxes mallades IoT amb ràdios de baixa potència
Integrar usuaris i "coses" en una mateixa xarxa, malgrat que facin servir tecnologies de comunicacions incompatibles és la finalitat del projecte WINTERTIME, liderat pel  Grup de Xarxes sense Fil (WNG), que preveu el disseny i la implementació d’una xarxa mallada per a la Internet de les Coses amb ràdios de baixa potència i que integri els sistemes que es fan servir en els dispositius IoT com els utilitzats per a comunicacions interpersonals (per exemple, WI-FI o LTE).

A més de cercar un estalvi d’energia a través d’una ràdio addicional de baix cost i baix consum en qualsevol dispositiu electrònic, aquest projecte obre les portes a un gran nombre de noves aplicacions, com la integració de la IoT en xarxes 5G.

Processar el gran volum de dades en la Internet of Everything
El projecte RODIN, en el qual hi participa el Signal Processing and Communications Group (SPCOM) de la UPC, busca donar solució a dos grans reptes que dificulten la comunicació i el processament del gran volum de dades que generarà la futura IoE (Internet of Everything): la gestió de la interferència entre xarxes sense fils i el processament de la informació davant amenaces sobre la integritat i la seguretat de la informació.

D'altra banda, l'empresa IThinkUPC tindrà un estand també al mateix pavelló de la Generalitat de Catalunya (pavelló 4, estand C321), on mostraran els serveis i casos d'èxit de les línies d'activitat en Analytics (Artificial Intelligence, Industry 4.0 & IoT, Advanced Analytics & Business Intelligence, etc.) i ciberseguretat.

Presentació dels projectes a l’estand de l’Ajuntament
El dimecres 11 de maig, de 12 a 13 hores, s’exposaran breument els projectes tecnològics desenvolupats a la UPC en un ‘pitch’ de presentacions d’empreses, a l’estand de l’Ajuntament de Barcelona (P4, planta 0, carrer C, estand 331).

Descomptes per assistir al congrés
CIT-UPC és, aquest 2022, ambaixador de l’IoTSWC i, com a tal, ofereix descomptes per assistir al congrés:

Descompte del 50% en el Full Congress Pass amb el codi GLRSYOJJ

Descompte del 100% en l’Expo + Pass amb el codi KRCHQFN4