Unite! renova la seva Missió per avançar cap al 2030

L' aliança, de la qual en forma part la UPC, vol avançar en el camí cap a l'excel·lència en la recerca, la innovació i l'educació, essencials per fer front als desafiaments dels propers anys a Europa. La Declaració de Missió 2030 de Unite! recull aquests compromisos i és el resultat d'un esforç concertat de tota la comunitat.

06/04/2022

Unite! (University Network for Innovation, Technology and Engineering) vol assolir el següent nivell de desenvolupament com a aliança universitària europea creant noves oportunitats per als seus estudiants, professorat, personal i aliats en els propers anys. Des de la seva creació el 2019, Unite! vol esdevenir una aliança universitària dinàmica i inclusiva, compromesa amb la col·laboració sostinguda a llarg termini i la integració progressiva de tots els seus membres.

Així es recull en la seva nova Declaració de Missió 2030 que defineix entre els objectius de l'Aliança per als propers anys:

• Formar a futurs experts/tes europeus i mundials altament qualificats i a ciutadans responsables amb competències clau per a la doble transició digital i ecològica, mitjançant oportunitats innovadores d'aprenentatge i ensenyament;
  • Construir una comunitat forta i inclusiva que promogui la lliure circulació d'idees, una àmplia participació i la igualtat d'accés a les seves ofertes;
  • Construir un campus transeuropeu multilingüe, virtual, físic i mixt amb una mobilitat sense fissures, en el qual les seves comunitats d'estudiants, personal i col·laboradors de l'ecosistema trobaran els espais virtuals i físics per crear noves oportunitats per a l'aprenentatge, la recerca i la innovació i on s’oferiran els serveis necessaris per col·laborar i construir en equip en multitud de formats i a través de molts canals.

Aquesta nova Declaració de Missió 2030, va ser aprovada pels òrgans de govern d’Unite! al març de 2022 i constitueix la base per a la implementació del desplegament  del projecte d'Erasmus+ de Unite! en l'actual convocatòria de la Comissió Europea. El rector de la UPC, Daniel Crespo va signar la nova Missió, juntament amb la resta dels rectors de les nou universitats que està previst que formin l’aliança, després de la propera incorporació a la mateixa de Graz University of Technology (Àustria) and Wroclaw University of Science and Technology (Polònia).

Amb l'aprovació de la nova proposta Erasmus+ per part de la Comissió Europea el proper estiu, Unite! començarà el nou any 2023 amb nous reptes per  formar comunitats de baix cap amunt i aprofitar noves oportunitats en la recerca. Entre els objectius dels propers anys hi és el de crear una comunitat bulliciosa i inclusiva d'estudiants amb una participació i compromís actius i un fort sentit de pertinença,  implementar l'Escola de Doctorat de Unite! en les seves àrees d'interès i  ampliar i enriquir la comunitat d'innovació oberta per a la transició digital i verd de les universitats.

Les nostres societats s'enfronten actualment a una multitud de desafiaments. En primer lloc, necessitem tornar a la pau a Europa. Necessitem revitalitzar el valor del diàleg i la col·laboració internacional pacífica. Centrant-nos en un futur sostenible, també hem de lluitar contra el canvi climàtic i donar forma a la transició digital. Abordar els reptes d'avui i de demà requereix una estreta cooperació, tant a Europa com en el món. Com a aliança d'universitats amb un enfocament transdisciplinar de la tecnologia i la innovació, pretenem donar impuls al disseny d'aquests processos transformadors. Unite! ofereix grans oportunitats i suposa un important valor afegit per a tots els nostres estudiants, acadèmics, personal i, en definitiva, per a les nostres societats. Estem decidits a donar forma al futur de la nostra aliança. Tots els membres de les nostres comunitats estan motivats per a aconseguir nous horitzons per a Unite!

Tanja Brühl, presidenta de Unite!

Sobre Unite!

Unite! amb el ple desplegament dels socis de l'Aliança Universitària Europea Unite! en 2030 del Nord, Oest, Est i Sud d'Europa:

Mapa d'Europa en el qual s'indica la ubicació de les universitats associades a Unite!, entre les quals es troben les dues noves, la Universitat Tecnològica de Graz (Àustria) i la Universitat de Ciència i Tecnologia de Wroclaw (Polònia).

La sol·licitud d'Erasmus+ per a les universitats europees (Intensificació de la cooperació transnacional institucional profunda prèvia) es va presentar el 21 de març de 2022. S'espera una decisió a la fi de juliol. L'inici del projecte que també marca la plena adhesió de Wroclaw Tech i TUG serà a la fi de 2022