El conseller Joaquim Nadal i la consellera Teresa Jordà visiten el CIIRC i el LIM

Visita del conseller Nadal i la consellera Jordà a les instal·lacions del CIIRC
Descarregar

Visita del conseller Nadal i la consellera Jordà a les instal·lacions del CIIRC

Durant la visita, s'han presentat alguns dels projectes del LIM per fer front al canvi climàtic
Descarregar

Durant la visita, s'han presentat alguns dels projectes de la UPC per fer front al canvi climàtic

El conseller de Recerca i Universitats, Joaquim Nadal, i la consellera d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, Teresa Jordà, han visitat el 15 de febrer el Centre Internacional d’Investigació de Recursos Costaners (CIIRC) i el Laboratori d'Enginyeria Marítima (LIM) de la UPC, al Campus Diagonal Nord. Durant la visita, han pogut conèixer alguns dels projectes de recerca que es desenvolupen a la UPC per mitigar els efectes del canvi climàtic.

16/02/2023

El rector de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), Daniel Crespo, ha acompanyat el conseller de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya, Joaquim Nadal, i la consellera d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, Teresa Jordà, durant la visita a les instal·lacions del Centre Internacional d’Investigació de Recursos Costaners (CIIRC) i del Laboratori d'Enginyeria Marítima (LIM), vinculats a l'Escola de Camins, on els investigadors Agustín Sánchez-Arcilla, director del centre, i Daniel González Marco han presentat alguns dels projectes que lideren per fer front al canvi climàtic.

Entre d'altres, s'han presentat els treballs de recerca que desenvolupen aquests centres per adaptar 44 ports i 32 passejos marítims de la costa catalana als impactes del canvi climàtic, així com el projecte europeu Large Scale RESToration of COASTal Ecosystems through Rivers to Sea Connectivity (REST-COAST), liderat pel LIM, un pla de xoc de quatre anys que permetrà restaurar regions costaneres d'Europa amb solucions naturals i carboni blau. Així mateix, coordina la iniciativa europea Predictive Intelligent system to optimize BREAKwater maintenance (PI-BREAK) per allargar la vida útil de les infraestructures portuàries en una sèrie de futurs escenaris climàtics i d'explotació, introduint un manteniment intel·ligent predictiu per reduir riscos i ampliar el rang d'operativitat segura dels dics.

Prèviament a la visita, els consellers han presentat una nova convocatòria d’ajuts de la Generalitat de Catalunya que destinarà 7 milions d'euros a projectes de recerca i transferència de coneixement centrats en la mitigació i l’adaptació al canvi climàtic. La convocatòria, finançada pel Fons Climàtic i que gestionarà l’Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR), preveu ajuts d'entre 30.000 i 400.000 euros per a projectes de recerca que identifiquin i proposin solucions per a desafiaments concrets a què la societat catalana haurà de fer front els pròxims anys a conseqüència de l’emergència climàtica.