Estudiants de la UPC han participat en l’Escola d’Estiu de Unite! sobre Disseny i Desenvolupament del Producte a Aalto

Mònica Guri (UPC) treballant amb el seu equip durant el curs a Aalto

Presentació del prototip desenvolupat per l'equip de la Mònica Guri

Reunió dels membres de SURE de Unite! a la UPC amb els participants en el curs

Juntament amb estudiants de sis universitats Unite! han trobat noves aplicacions per a la tecnologia d'imatge hiperespectral

06/10/2023

La Universitat de Aalto, una de les universitats membres de l’aliança Unite!, juntament amb la Universitat Politècnica de Catalunya-BarcelonaTech (UPC) ha organitzat l’Escola d’Estiu sobre disseny i desenvolupament de producte en la qual han participat més de trenta estudiants de totes les universitats Unite!. Un grup de cinc estudiants de la UPC ha format part d’aquest curs que tenia una durada de tres setmanes entre classes en línia i una setmana al campus de la Universitat de Aalto per a conferències, tallers i creació de prototips.

En aquesta edició, el repte plantejat als participants era trobar noves aplicacions per a la tecnologia d'imatge hiperespectral. Es tracta d’una tecnologia que permet identificar i caracteritzar diferents materials de manera no invasiva i definir les propietats de cada material o aliment més enllà de la superfície. Aquesta tecnologia s'ha utilitzat en una àmplia varietat d'aplicacions en la indústria alimentària amb l'objectiu de supervisar la qualitat dels aliments per assegurar el compliment d'estàndards de qualitat i seguretat alimentària. Els grups de l’Escola d'Estiu van crear solucions i van construir prototips per aplicar, entre altres, al seguiment de la desforestació o la detecció de perills estructurals.

Per a Mònica Guri, que estudia Enginyeria de Disseny Industrial i Desenvolupament de Producte a la UPC, ‘l'objectiu era resoldre problemes de la vida real i ajudar la societat mitjançant l'ús de la tecnologia, proposant idees innovadores amb equips internacionals multidisciplinaris i aprenent sobre electrònica, modelització i fabricació additiva per crear un prototip final de la solució’. La Mònica, amb els seus companys d'equip, van dissenyar un analitzador d'aigua que determina si l'aigua es pot beure o no prenent una mostra i una imatge hiperespectral de la mateixa. Gràcies al curs, la Mònica ha pogut aplicar els coneixements adquirits al llarg dels seus estudis en un cas pràctic amb un projecte visionari. 'També he estat capaç de millorar les meves habilitats interpersonals, per exemple, per gestionar un grup de treball, compartir idees en un entorn acollidor i comunicar-me en públic'.

Sara Figueiredo, investigadora doctoral, estratega creativa de la Factoria de Disseny Aalto, i una de les docents del curs, ‘els estudiants en cursos amb companys de diversos orígens guanyen perspectives globals, pensen més enllà del seu context local i entenen millor les implicacions globals dels seus estudis. Aquestes activitats els fan més oberts i adaptables en el seu pensament i aquesta flexibilitat cognitiva pot millorar les habilitats de resolució de problemes i el pensament creatiu’.