La UPC ha participat al VI DIàleg de Unite! a Torí

Estudiantat, PDI i PAS de la UPC han participat en el VI Diàleg Unite! a Torí

Estudiantat, PDI i PAS de la UPC han participat en el VI Diàleg Unite! a Torí

Descarregar

Les sessions plenàries han reunit tots els participants

Descarregar

Els diferents grups de treball de l'aliança han creat espais per al debat

Descarregar

Tota la comunitat que treballa directament en el desenvolupament de Unite! al Politècnico de Torino

Una delegació de la UPC, formada per estudiantat, PDI i PAS i encapçalada pel rector, Daniel Crespo, i la vicerectora de Política Internacional, Lourdes Reig, han participat en el VI Diàleg de l’aliança Unite!, que s'ha dut a terme a Torí.

27/09/2022

El VI Diàleg Unite!, que ha tingut lloc al Politecnico di Torino, del 20 al 22 de setembre, ha comptat amb la participació de més de 250 representants de les comunitats de les nou universitats que en formen part de Unite!, entre elles la UPC. La trobada ha coincidit amb la recent concessió per part de la Comissió Europea (CE) d’un nou finançament des del programa europeu Erasmus+ per al desplegament dels projectes comuns els propers quatre anys. A més, els rectors de la Universitat de Ciència i Tecnologia de Wroclaw i la Universitat de Tecnologia de Graz han signat la carta de Unite!, segellant així la seva entrada oficial a l'aliança.

En les sessions plenàries, centrades en els projectes de recerca conjunts i de futur de l’aliança (finançats pel programa europeu Horizon 2020) han participat també representants de la CE, de la Conferència de Rectors (CRUI), de TU9 (la principal xarxa d'universitats tècniques alemanyes), així com responsables dels consistoris de Torí, Barcelona i Estocolm i representants de les altres cinc aliances europees que formen part de la xarxa Clúster. Durant el Diàleg i per primera vegada, tots els rectors i presidents de les nou universitats associades es van reunir en un taller moderat pel secretari general de CESAER, David Bohmert.

El Diàleg representava simbòlicament el tancament de la fase pilot del projecte i el llançament de la segona fase de l'aliança, recentment refinançada per la CE per als pròxims quatre anys. Estudiants, PDI i PAS de les universitats Unite! es van reunir al Politecnico di Torino per participar en les conferències i reunions dels diferents grups de treball per presentar els pròxims quatre anys d'activitats, els principals resultats de tancament de la primera fase d'Erasmus+ i les activitats en curs de l'H2020. El Diàleg també va ser l'antesala de la nova etapa que tindrà el seu inici formal al kick-off meeting previst a
primers de novembre a Graz.

Per a Juan Jesús Perez, delegat del rector per a Unite!, "el Dialogue ha servit per fer una reflexió sobre l'assoliment d'objectius, així com sobre la tàctica utilitzada. Diverses idees van sortir d'aquesta reflexió, entre altres, la governança de l'aliança i la necessitat treballar sobre la identitat, involucrar més eficaçment a les comunitats de cadascun dels membres o la sostenibilitat dels productes acadèmics iniciats. Considero que aquesta nova etapa servirà per que els membres de les universitats Unite! puguin gaudir del valor afegit que representa pertànyer a una aliança de referencia, com és Unite!".