Usted está aquí: Inicio > Más noticias > Una ‘app’ dissenyada a la FIB comunica, al moment, centres de salut i famílies

untament amb l’empresa ‘Smart Technologies’

Una ‘app’ dissenyada a la FIB comunica, al moment, centres de salut i famílies

Una aplicació mòbil al servei de la comunicació entre professionals i famílies, GerApp, dissenyada per l’inLab de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) de la UPC i l’empresa ‘Smart Technologies Development’, permet posar en contacte els centres de salut on hi ha pacients ingressats i els seus familiars. L’aplicació ha estat premiada per l’Associació Catalana de Recursos Assistencials (ACRA).

31/07/2015
El laboratori inLab de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i l’empresa Smart Technologies, amb la col·laboració de la Residència d’avis La Torrassa, estan dissenyant una aplicació que permetrà conèixer, al moment, l’estat dels familiars ingressats en un centre geriàtric.

GerApp té com a objectiu millorar la comunicació entitat-família, i així posar en contacte els professionals d’atenció a la dependència del centre amb els familiars de la persona ingressada. Permet conèixer en tot moment què ha menjat el pacient, com es troba i el seu progrés diari, entre d’altres aspectes. Actualment, l’aplicació s’està provant a la Residència d’avis La Torrassa de l’Hospitalet de Llobregat, on es comprovarà si es compleixen els objectius proposats perquè es pugui implantar a més centres geriàtrics i que el procés d’ingrés de les persones de la tercera edat sigui més fàcil per als familiars.

El contacte diari entre els geriàtrics i els familiars dels residents és una delicada relació que, sobretot en les primeres setmanes, suposa un esforç per les dues parts per comprovar que l'adaptació és satisfactòria i que reben les atencions i cures necessàries.

David Sadurní, CEO de Smart Technologies Development, ho sap bé. El seu pare, malalt d'alzheimer, resideix en un centre especialitzat a Castelldefels (Barcelona). La necessitat de trobar un vehicle a través del qual canalitzar informació rellevant per a les famílies, des del calendari d'activitats, aspectes relatius a la seva nutrició o una senzilla fotografia per comprovar el seu aspecte, l'ha portat a crear Ger App. Per dur a terme el projecte, la seva empresa ha recorregut al inLab FIB de la UPC, que ha desenvolupat l'aplicació. Aquest laboratori d'innovació i recerca especialitzat en aplicacions i serveis informàtics és membre del Centre d'Innovació i Tecnologia de la UPC (CIT UPC).

Els treballs s'han desenvolupat al llarg de cinc mesos a càrrec d'un equip de cinc persones dirigides per Marta Cuatrecasas, coordinadora de l'àrea de Desenvolupament de Projectes d'inLab FIB de la UPC. "Ells tenien clara la idea i ens van demanar el desenvolupament tecnològic de l'aplicació, amb el requeriment que funcionés en les tres plataformes (iOs, Android i Windows)". Per aconseguir-ho han utilitzat Phone Gap, un framework que permet implementar les apps en els principals suports.

Per al centre aquest treball ha suposat dirigir tots els esforços a un projecte orientat 100% a la comercialització, "cosa que ha resultat molt estimulant", explica Marta Cuatrecasas.

Es tracta d'un dels desenvolupaments tecnològics que l'inLab FIB de la UPC posa en marxa en col•laboració amb empreses, i en particular amb startups, un model de col·laboració que està en alça i que genera importants beneficis per a ambdues parts.

Per a David Sadurní, l'experiència de treballar amb el centre universitari ha estat satisfactòria: "Vam arribar amb la idea buscant el suport tecnològic d’inLab FIB, amb el qual ja havíem col•laborat en un altre projecte, i el resultat ha estat l'esperat. El grau de compromís per la seva part ha estat molt alt, i el tracte humà també. Ells treballen en diversos projectes i, malgrat això, sempre han mostrat la major disponibilitat per Ger-App ". La col•laboració espera mantenir-se en el temps, ara en el disseny d'un gestor per a l'aplicació que també sortirà dels laboratoris del centre tecnològic.

Mentre els responsables de Smart Technologies Development introdueixen l'aplicació en els primers geriàtrics i busquen patrocinadors per finançar el seu ús, que han plantejat a cost zero per a les famílies i els centres, l'Associació Catalana de Recursos Assistencials (ACRA) ha premiat la seva idea, destacant-la com la millor innovació en la dependència i promoció de l'autonomia personal.

L’aplicació ha guanyat el premi de benestar i qualitat de vida en la categoria d’innovació a la dependència i promoció de l’autonomia personal de la 12ena edició dels Premis ACRA, que ha atorgat l’Associació Catalana de Recursos Assistencials (ACRA).

Síguenos en Twitter Abrir el enlace en una nueva ventana
Es noticia
Comunicado de condena de la UPC al atentado de Barcelona [leer +]
La arquitecta Carme Pigem inaugurará el curso académico 2017-2018 de la UPC El 22 de setiembre tendrá lugar el acto de inauguración oficial del curso 2017-2018 de la ... [leer +]
Imagen del nanosatélite predecesor del CubeSat-4 Estudiantes de la UPC lanzarán al espacio el nanosatélite CubeSat-4 para observar la Tierra Un grupo de 18 estudiantes de grado, máster y doctorado de la Universitat Politècnica de ... [leer +]
Con la colaboración de:
Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología Año de la Ciencia 2007 Ministerio de Ciencia e Innovación
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)
© UPC Abrir el enlace en una nueva ventana. Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech