Vols ser un dels 20 estudiants en assistir gratuïtament a una sessió del 'Reprocessing... Piano + AI' del SónarMies?

Detall del cartell del SónarMies, que ofereix esdeveniments del Sònar+D
Descarregar

Detall del cartell del SónarMies, que ofereix esdeveniments del Sònar+D

El programa UPCArts busca 20 estudiants amb inquietuds musicals per assistir gratuïtament a la sessió del 15 de juny de 'Reprocesssing... Piano + AI', que tindrà lloc a les 19 h al Pavelló Mies van der Rohe de Barcelona. En aquesta proposta, emmarcada al SónarMies i al Sónar+D, el pianista i compositor Marco Mezquida i altres artistes, juntament amb l'investigador Philippe Salembier, de l’IDEAI-UPC, i Josep Maria Comajuncosas, de l’ESMUC i de l’Escola de Música d’Igualada, mostraran com la intel·ligència artificial (IA) reacciona en viu a cada gest musical i viceversa. Fes ja la teva inscripció via correu electrònic si vols assistir-hi!

12/06/2023

Les inscripcions es fan enviant un missatge al correu electrònic que trobaràs a https://upcarts.upc.edu/ca/esdeveniments/tecnohumanisme/sonarmies

A més de la sessió del 15 de juny, gratuïta als 20 primers estudiants que s’inscriguin, la proposta creativa ‘Reprocessing ... Piano + AI’ es pot veure, amb entrada, el mateix 15  de juny a les 17 h i el dia 15 de juny a les 17 i a les 19 h, al Pavelló Mies Van de Rohes (Av. de Francesc Ferrer i Guàrdia, 7, Barcelona), que, amb el nom de SonarMies, se suma un any més com a escenari del Festival Sònar-D.

Les sessions comptaran amb la participació d’altres artistes participants al Sònar +D, com són Marina Herlop, Carles Viarnès, Maria Arnal o Francesco Tristano, que assajaran en directe amb aquest sistema experimental, desenvolupada pel mateix pianista Marco Mezquida i els investigadors Ivan Paz, i Philippe Salembier, de l’Intelligent Data Science and Artificial Intelligence Research Center (IDEAI) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), experts en intel·ligència artificial (IA), en col·laboració amb Josep Maria Comajuncosas, de l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) i de l’Escola de Música d’Igualada.

Co-creació entre artistes i experts en IA

De fet, aquesta proposta és fruit de la maduració creativa i tecnològica duta a terme per aquest grup de co-creació, sorgit del Thinking Lab, un laboratori creat en l’edició del 2021 de l’AI and Music S+T+ARTS Festival, un esdeveniment impulsat en el marc del programa S+T+ARTS de la Comissió Europea. Des d’aleshores, el Tinking Lab s’ha constituït com un laboratori de recerca aplicada, liderat per l’IDEAI i el Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM), també de la UPC, i coordinat juntament amb Sónar

La primera actuació vinculada a aquesta proposta va ser ‘Piano + AI’, estrenada al concert inaugural de l’edició del 2021 de l’AI and Music S+T+ARTS Festival, i va ser tota una conversa en viu entre el piano i la IA, fent servir anàlisi d’àudio en temps real i síntesi digital de sons.

Ara, aquest sistema es posa a disposició de diversos artistes perquè puguin experimentar i oferir al públic noves peces musicals que introduexin la interactivitat entre creació musical i les tècniques pròpies de la IA.