Informe del rector, acords i documents informatius del Consell de Govern del 8 d’octubre

Llicències sabàtiques i permisos de mobilitat externa per al PDI
S’han obert noves convocatòries de llicències sabàtiques i de permisos de mobilitat externa per al PDI per al 2020-2021. El 8 de novembre, a les 14 hores, finalitza el termini per presentar les sol·licituds tant de permisos de mobilitat externa, per a estades que es podran començar a gaudir entre l’1 de setembre de 2020 i el 28 de febrer de 2021, com de llicències sabàtiques, per a estades que es vulguin realitzar entre l’1 de setembre de 2020 i el 31 d’agost de 2021.

La proposta de programació universitària per al curs 2020-2021, la contractació de personal investigador distingit en el marc de la convocatòria d'ajuts Beatriz Galindo i l’ampliació de l’oferta d’ocupació pública addicional per a l’estabilització del PAS són alguns dels acords de la darrera sessió del Consell de Govern. També s'ha informat de les properes actuacions per lluitar contra l'emergència climàtica i s'ha aprovat investir doctor 'honoris causa l'investigador del MIT Jaume Peraire.

21/10/2019

En la sessió del Consell de Govern del 8 d’octubre, Francesc Torres ha presentat l’Informe del rector, com a resum de l’activitat institucional de la UPC en les darreres setmanes. Aquest informe ha inclòs la presentació, per part de la vicerectora de Responsabilitat Social i Igualtat, Gemma Fargas, del full de ruta en gestió sostenible i transició energètica als campus de la UPC.

En la mateixa reunió, i pel que fa a l’àmbit docent, s’ha acordat l'actualització de la proposta de programació universitària per al curs 2020-2021, que inclou noves titulacions de grau i de màsters universitaris.

També s’ha presentat l’Informe d'accés i matrícula de graus del curs 2019-2020, amb les dades del juliol i del setembre, i s’ha aprovat tant la normativa per a la realització d’activitats recreatives i festes en espais exteriors i interiors de la UPC, com una convocatòria anual de producció audiovisual per promocionar l’elaboració del material audiovisual destinat a docència, recerca, transferència i promoció.

En l’àmbit de política de personal, el Consell de Govern ha donat llum verda a la contractació de quatre investigadors distingits en el marc de la convocatòria d'ajuts Beatriz Galindo (del Ministeri d’Educació, Cultura i Esports), la qual té la finalitat d’atraure talent investigador. També s’ha aprovat l’acord per a l’avaluació dels contractes de professorat lector, a l’efecte de la continuïtat dels contractes, i s’ha ampliat de quatre a sis mesos la durada mínima de l’exempció docent per a la intensificació en la recerca després d’un permís maternal.

D’altra banda, s’ha ratificat l’ampliació de l’oferta  d’ocupació  pública  addicional  per  a  l’estabilització  de  l’ocupació temporal de 20 places del Personal d’Administració i Serveis (PAS) i s’ha aprovat la modificació de la forma de provisió de llocs de treball de cap de les UTG de la relació de llocs de treball de PAS funcionari.  Així mateix, s’ha acordat renovar la normativa de càrrecs acadèmics dels instituts de recerca.

En la mateixa sessió, s’ha aprovat investir com a doctor ‘honoris causa’ l’enginyer de camins Jaume Peraire, investigador del Massachusetts Institute of Technology (MIT), i s’han presentat l’Informe d’indicadors d’activitats de recerca (PAR 2018) i de transferència de resultats de la recerca (PATT 2018), així com l’Informe anual d’spin-off participades per la Universitat. Així mateix, s’ha aprovat la participació de la UPC a la spin-off The Predictive Company, sorgida del Departament d’Enginyeria Electrònica, i que se centra en comercialitzar solucions d’Internet de les coses per optimitzar l’energia dels edificis, estalviant fins a un 40% en electricitat.

Finalment, entre d’altres acords, s’ha donat el vist-i-plau a l’ampliació fins al proper dia 1 de novembre (inicialment era fins l’1 d’octubre) el termini de contractació de personal de suport destinat al projecte en el marc de la convocatòria d’ajuts ‘Acosta’t al Mercat’. Aquesta convocatòria està destinada a finançar  personal de suport en la realització d’activitats pre-comercials de valorització dels resultats de la recerca.