Descarregar

El degà de l'FNB, a l'esquerra, signant el càrrec durant la presa de possessió, el 18 de juny, juntament amb el rector de la UPC, Daniel Crespo

Descarregar

Un altre moment de la presa de possessió, ja nomenat de nou degà de l'FNB

orma part del Departament de Ciència i Enginyeria Nàutiques i

El professor Agustí Martin i Mallofré ha iniciat, el 18 de juny, el segon mandat com a degà de la Facultat de Nàutica de Barcelona (FNB), després d’haver estat reelegit en el càrrec.

19/06/2021

L’investigador i professor Agustí Martin i Mallofré continuarà els propers quatre anys capdavant de la Facultat de Nàutica de Barcelona (FNB) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC). La candidatura única d’Agustí Martín va obtenir el 92,92 % dels vots ponderats en les votacions que van tenir lloc, per urna electrònica, del 27 de maig a l’1 de juny.

En aquest segon mandat, l’acompanyen en el deganat els professors i professores següents:

Millorar els plans d’estudis d’acord amb les necessitats actuals i futures, dotar la Facultat de més recursos per a la docència i la recerca i seguir establint el màxim de lligams possibles amb el sector marítim-portuari són els objectius principals de la nova etapa.

El primer mandat d’Agustí Martin com a degà de l’FNB, iniciat al maig del 2017, va coincidir amb la celebració, del 2019 al  2020, dels 250 anys d’història d' aquest centre docent, creat el 1769 i que és el més antic de l’Estat en la seva especialitat.

Amb motiu d’aquest 250è aniversari, celebrat amb diverses activitats i actes commemoratius, l’Ajuntament de Barcelona va atorgar, el febrer del 2020, la medalla d'or al mèrit científic a l’FNB per la seva contribució docent de qualitat reconeguda en la formació de professionals altament qualificats, i per ajudar a fer de Barcelona una capital marítima. Al maig del 2019, Agustí Martin també va recollir, en nom de la Facultat, la Creu de Sant Jordi de Generalitat de Catalunya.

També en el marc d’aquesta commemoració, la Facultat va inaugurar unes noves instal·lacions de docència i de recerca, amb accés al mar, a l'Espai Vela, ubicat a la Nova Bocana del Port de Barcelona.

Agustí Martin és capità de la Marina Mercant, doctor en Marina Civil, Comissari d’Avaries i màster en Prevenció de Riscos Laborals per la UPC.

Professor del Departament de Ciència i Enginyeria Nàutiques des del 2001, forma part de l’equip directiu de la Facultat des del 2011, quan va ocupar el càrrec de vicedegà de Relacions Institucionals i Promoció. Anteriorment també ha estat coordinador dels simuladors de navegació i maniobra de l’FNB.

Com a docent, és professor de les assignatures de navegació costanera i navegació astronòmica als estudis de grau de la de la Facultat. També imparteix docència al màster en Nàutica i Gestió del Transport Marítim i es instructor sènior del Simulador de Navegació del centre docent.

Com a investigador, ha treballat en diversos projectes europeus, com el Sea Traffic Management, el Sea Beyond of the seas i el Greenship towartds zero ship emissions. També ha participat en diversos congressos nacionals i internacionals de l’àmbit marítim-portuari i és autor de diferents articles tant en revistes científiques com divulgatives.

Martin ha estat nomenat, el febrer passat, ambaixador marítim de l’Organització Marítima Internacional (OMI), unint-se així a altres 40 ambaixadors d’aquest organisme a tot el món.

Els anys anteriors a la seva tasca docent i de recerca va dedicar una part important de la vida professional a bord de vaixells com a oficial i capità i treballat al Port de Barcelona com a comissari d’avaries, Martin va treballar, fins al 2007, a la multinacional alemanya BASF com a tècnic de sistemes de gestió de qualitat, seguretat i medi ambient, formant part del Comitè executiu de l’empresa.