L’Ajuntament de Barcelona atorga la Medalla d’Or al mèrit científic a la Facultat de Nàutica de la UPC

Descarregar

L’Ajuntament de Barcelona atorga la Medalla d’or al mèrit científic a la Facultat de Nàutica de Barcelona

L’Ajuntament de Barcelona ha acordat atorgar la Medalla d’Or al mèrit científic a la Facultat de Nàutica de Barcelona de la UPC, que el 2019 ha commemorat els 250 anys d’història.

04/03/2020

La Facultat de Nàutica de Barcelona (FNB) de la Universitat Politècnica de Barcelona · BarcelonaTech (UPC) ha estat guardonada amb la Medalla d’Or al mèrit científic de l’Ajuntament de Barcelona: la màxima distinció que atorga per distingir persones físiques o jurídiques o entitats que hagin destacat pels seus mèrits personals o per haver prestat serveis rellevants a la ciutat.

L’FNB, que ha commemorat els seus 250 anys d’història i que el 2019 va rebre la Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya, és actualment la més antiga de totes les que hi ha a Espanya en la seva especialitat. El centre imparteix els graus en Enginyeria Nàutica i Transport Marítim, en Enginyeria en Sistemes i Tecnologia Naval, i en Tecnologies Marines, així com els màsters universitaris en Nàutica i Gestió del Transport Marítim, en Gestió i Operació d’Instal·lacions Energètiques Marítimes, i en Enginyeria Naval i Oceànica, i el programa de doctorat en Enginyeria Nàutica, Marina i Radioelectrònica Naval.

Al llarg de la seva història, aquest centre docent, alhora que impartia formació va ser un gran motor que va impulsar la construcció, al llarg de tota la costa, dels nombrosos velers que es dedicaven al comerç amb les colònies espanyoles a Amèrica a finals del segle XVIII. El centre, així mateix, va contribuir a la creació del Museu Marítim.

Un edifici històric
L’edifici de la Facultat de Nàutica, que es va inaugurar el 1932, és obra dels arquitectes Adolf Florensa i Joaquim Vilaseca. Aquella Escola de Nàutica va contribuir a consolidar el paper de Barcelona com a capital marítima de la Mediterrània. De planta rectangular, l’edifici segueix un estil neoclàssic inspirat en l’edifici de la Llotja de Mar i està envoltat de quatre pòrtics exteriors de columnes i un interior articulat al voltant d’un vestíbul central. Entre alguns dels seus emblemes s’inclou la maqueta del navili Carles (1769) que presideix el vestíbul, així com el vitrall emplomat de l’escala que dona accés al primer pis, i el llum de vidre que representa la nau Santa María. El centre docent també compta amb un planetari, construït el 1948, que és el més antic de Barcelona.