Darreres mesures adoptades a la UPC per contenir la pandèmia de COVID-19

Davant del rebrot de la pandèmia per la COVID-19 a Catalunya en les darreres setmanes, la UPC ha prorrogat, fins al 29 de novembre, les mesures adoptades el 13 d'octubre passat de realitzar les activitats docents virtualment.

10/11/2020

La Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) ha prorrogat, fins al 29 de novembre, les mesures adoptades el 13 d'octubre passat de realitzar les activitats docents virtualment. La restricció de la presencialitat −que atén les indicacions del Consell Interuniversitari de Catalunya i del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya per contenir l’índex de contagi pel virus−, no afecta la recerca del PDI ni l'activitat pràctica de l’estudiantat. Pel que fa a les avaluacions i els exàmens parcials, es poden realitzar de manera presencial o en línia, tal i com hagi programat cada centre docent. Durant aquest període, les biblioteques es mantindran obertes només per al servei de préstec i el retorn de documents.

En aquest context, el rector de la UPC, Francesc Torres, ha emès un comunicat, el 27 d'octubre, en el qual informa de la reunió del Comitè d'Emergència de la Universitat per valorar la situació davant la pandèmia per la COVID-19. En el mateix comunicat, el rector apunta les línies de treball en aquest quart any de mandat i anuncia canvis en el Consell de Direcció i de Gerència.

Així mateix, la Gerència va fer arribar al PAS, el 24 d’octubre, una nova instrucció que integra i amplia les mesures sobre l’adaptació de la jornada laboral del PAS adoptades a mitjan de mes.

D’altra banda, un cop oberta la convocatòria d'equipament TIC per al PDI funcionari o laboral, que va ser aprovada pel Consell de Govern del 8 d’octubre, ja s'han tirat endavant les comandes sol·licitades i, ara, es resta a l'espera de rebre els equips. La convocatòria, que està dotada amb un milió d’euros, s’ha adreçat a tots els departaments de la UPC, a l’ESEIAAT i a l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE).

Pel que fa als cribratges voluntaris de detecció ràpida de la COVID-19, previstos per realitzar del 9 al 27 de novembre al Campus Nord de la UPC, en col·laboració amb l'Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona, s'han ajornat. Quan hi hagi noves dates per fer-los, es comunicarà.

Durant el mes de novembre a l’ETSAV s’habilitaran temporalment dos espais per a que professionals sanitaris de CatSalut facin el seguiment, mitjançant enquestes telefòniques, de la traçabilitat de possibles casos de contagis del virus entre la ciutadania. L’objectiu d’aquests rastreigs, que es faran de dilluns a diumenge, de 8 a 22 hores, és reforçar la tasca dels serveis de vigilància epidemiològica i del Centre d’Atenció Primària de Les Mates, ubicat a prop de l’Escola.

La informació sobre aquestes mesures es pot consultar al portal COVID-19.