Els candidats a rector de la UPC debaten les seves propostes

Els candidats a rector de la UPC, Francesc Torres i Daniel Crespo, han debatut les seves propostes el 12 de maig, en una sessió que s’ha pogut seguir en directe, a través del canal de la Universitat a YouTube.

12/05/2021

Dimecres, 12 de maig, a les 16:30 h, ha tingut lloc el debat dels dos candidats que opten a rector de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), Francesc Torres i Daniel Crespo, que s'ha pogut seguir en directe pel canal de YouTube. El debat, organitzat a partir d'una iniciativa conjunta del Consell de l'Estudiantat, amb la col·laboració de les Juntes i Comitès de PAS i PDI i que estarà moderat per Emeka Okpala, enginyer de Camins, Canals i Ports per la UPC, ha posat punt i final a la campanya electoral desenvolupada als diferents campus de la Universitat per donar a conèixer les principals propostes de futur de les dues candidatures.

El debat dels dos candidats, que s'ha desenvolupat presencialment a l'Auditori del Vèrtex, a Barcelona, no ha tingut públic presencial amb motiu de la situació generada per la COVID.

El catedràtic Francesc Torres, que opta a la reelecció com a rector, ha presentat el seu programa electoral amb l’eslogan ‘A la UPC sumem’. Al seu torn, el catedràtic Daniel Crespo ha elaborat la seva proposta a partir de la frase ‘La UPC per a construir’. Tots dos han acordat que el debat del 12 de maig no es gravi i que sigui el preludi de la jornada de reflexió del dia 13 de maig.

Per primera vegada a la UPC, les eleccions de rector de la UPC seran per urna electrònica i es perllongaran des de les 10 h del 14 de maig a les 9:59 h del dia 19 de maig. Estudiantat, personal docent i investigador i d’administració i serveis votaran a través del web eleccionsrectorat2021.upc.edu. Està previst que el mateix dia 19 es conegui el nom del rector per als propers quatre anys, tot i que la proclamació definitiva està programada després d’un període de reclamacions i serà efectiva el 25 de maig.

En aquesta convocatòria electoral poden votar per elegir al rector de la UPC 30.876 persones. El sector més nombrós és, lògicament, el de l’estudiantat de grau i màster universitari, que en aquestes eleccions conformen 24.278 persones i té un coeficient de ponderació del 0,24.

El sector amb un major poder de decisió en l’elecció és el PDI-A. Està format per 1.309 persones  i l’integra el professorat doctor amb vinculació permanent a la Universitat. Té un coeficient de ponderació del 0,51. El PDI restant conforma el sector PDI-B, suma 3.507 persones i té un coeficient de ponderació del 0,14. El personal d’administració i serveis, el PAS, està integrat per un cens de 1.782 persones en aquesta elecció i el seu vot té un coeficient de ponderació de 0,11.