L’estudiantat de la UPC ja pot recollir la mascareta a les biblioteques de la Universitat

Les mascaretes UPC ja estan disponibles a les diferents biblioteques de la Universitat: per recollir-la, l’estudiantat cal que s’identifiqui amb el carnet UPC o el comprovant de la matrícula en el mòbil. Es tracta de mascaretes reutilitzables, amb teixit de qualitat i validades per l’INTEXTER de la UPC.

09/09/2020

Atès que una de les mesures complementàries de la fase de represa del pla de desconfinament estableix l’ús obligatori de mascaretes en tota activitat que es realitzi en els diferents campus –amb independència de la distància física entre les persones–, des de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) s’han començat a distribuir mascaretes entre la comunitat universitària. El mes de juliol ja es van començar a distribuir entre el PAS i el PDI mascaretes reutilitzables: ara, l’estudiantat de la UPC ja pot recollir la seva mascareta a les diferents biblioteques de la Universitat. Per recollir-la, cal que s’identifiqui amb el carnet UPC o el comprovant de la matrícula al mòbil.

Les mascaretes UPC són reutilitzables, fetes amb teixit de qualitat i validades per l’Institut d'Investigació Tèxtil i de Cooperació Industrial de Terrassa (INTEXTER) de la UPC. Es tracta d’un model de mascareta fabricada amb teixit de punt circular de polièster texturat 100 % i que disposa del certificat AITEX de compliment de la normativa UNE 0065-2020, fabricada per l’empresa ARPE d’Arenys de Munt.

Al web del Servei de Biblioteques es poden consultar els horaris i la localització de les biblioteques de la UPC on l’estudiantat podrà recollir la seva mascareta. Al portal COVID-19 de la UPC s’explica el procés de selecció de la mascareta UPC, les seves característiques i les recomanacions de rentat i ús.

Les mascaretes UPC, també a la venda

Amb un preu de 6 euros, les mascaretes reutilitzables de la Universitat es poden adquirir a diversos bars i espais dels campus de la UPC, a Barcelona, Manresa, Terrassa, Sant Cugat del Vallès i Vilanova i la Geltrú.

En concret, les mascaretes estan a la venda al Campus Nord de Barcelona, als bars de l’Escola de Camins (ETSECCPB), de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) i de l’Escola de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) i de l’edifici Vèrtex; al Campus Sud, al bar de l’Escola d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB), i al Campus Diagonal-Besòs, al de l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE). També es poden trobar a les cafeteries de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), de l’Escola d’Arquitectura del Vallès (ETSAV) i de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG). En el cas de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM), les mascaretes estan a la venda a l’Àrea de Relacions Institucionals i Comunicació.