Jornada Interuniversitària per l'Emergència Climàtica, el 20 de novembre

Descarregar

Cartell de la Jornada interuniversitària per l'Emergència Climàtica

Dimecres, 20 de novembre, la Sala de Juntes del Rectorat de la UPC va ser l’escenari des d’on es van emetre, per UPCtv, les dues ponències principals de la Jornada Interuniversitària per l’Emergència Climàtica, organitzada per la plataforma de la comunitat universitària UPClima juntament amb col·lectius de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB); la de Barcelona (UB); la Pompeu Fabra (UPF) i la de Vic (UVic).

21/11/2019

La jornada del 20 de novembre va tenir lloc de 12 a 14 h i es va iniciar a la Sala de Juntes del Rectorat (c. Jordi Girona, 31, Barcelona) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) amb les dues ponències principals:

• La papereria ‘carbon neutral’, a càrrec del catedràtic, divulgador i empresari Joan Vila, president de la Comissió d’energia de Pimec, enginyer industrial per la UPC i enginyer en tecnologia paperera per la Universitat de Grenoble, ha estat professor del màster en tecnologia paperera i de l'assignatura ‘L'energia de demà’ a la Universitat de Girona. Des de l'any 1981, és el director executiu de LC Paper 1881, S.A.

Les dues es van emetre en directe per UPCtv i es van poder seguir des de sales habilitades a l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE), al Campus Diagonal-Besòs i, a Terrassa, a l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) i al Centre Universitari Euncet Business School.

Els organitzadors van compartir idees sobre com abordar la lluita contra la emergència climàtica a través de les xarxes socials als perfils d'Instagram @UPClima i @UNIm_forces, i fent servir l’etiqueta #EmergènciaClimàtica. Posteriorment a les ponències, van tenir lloc taules rodones als centres docents que hi van participar i xerrades a altres universitats organitzadores, com ara la UB, la UAB, la UPF i la UVic.

Full de ruta de la UPC per fer front a l'emergència climàtica
Justament el 8 d’octubre es van presentar al Consell de Govern de la UPC les línies d’actuació en gestió sostenible i transició energètica als campus de la Universitat. Unes actuacions que se sumen a les que s’han anat realitzant en els darrers anys i s’emmarquen ara en l’estratègia per fer front a l’emergència climàtica, declarada pel Claustre Universitari de la UPC el maig passat, a proposta de diferents col·lectius d’estudiants en la línia del moviment global Fridays For Future.

Aquesta declaració marca l’inici d’un full de ruta de les actuacions que es portaran a terme en aquest àmbit a la Universitat, com ara la realització d’un inventari d’emissions de la UPC; l’impuls de projectes de mitigació i adaptació; el disseny d’una estratègia pel que fa a l’emergència climàtica (amb una data per aconseguir la fita de zero emissions) i la sensibilització a la comunitat universitària i a la societat en general mitjançant accions de comunicació científica, tot potenciant el treball en xarxa.