La UPC col·labora en el disseny del nou postgrau en Escenificació i Tecnologia Digital

Sessió informativa

Dimecres, 10 de juliol, a les 12.30 h, a l’Institut del Teatre, tindrà lloc una sessió informativa del postgrau, oberta al públic, a càrrec de la coordinadora del postgrau, Elisabet Castells, i de l'equip docent. El passat 20 de juny ja es va fer una primera presentació en el marc de la taula rodona ‘Qualitats de la tecnologia digital expressiva en les arts en viu’. Les inscripcions al postgrau estan obertes fins al 15 de juliol.

L’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) de la UPC ha participat en el disseny del postgrau en Escenificació i Tecnologia Digital, que s’impartirà a partir del curs 2019-2020, a l’Institut del Teatre. Es tracta d’una formació innovadora que té com a objectiu facilitar als professionals de les arts en viu la incorporació de les tecnologies digitals com un recurs escènic més.

01/07/2019

L’Escola de Telecomunicació de Barcelona de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) ha col·laborat, juntament amb altres entitats, en el disseny del nou postgrau en Escenificació i Tecnologia Digital, que ha impulsat l’Institut del Teatre i que s’impartirà per primera vegada el proper curs acadèmic. El postgrau té com a objectiu facilitar als professionals de les arts en viu, sobretot als qui es dediquen a les arts escèniques, l’ús de les tecnologies digitals com un recurs escènic més.

A més de l’ETSETB, la Universitat de Barcelona, a través del Màster d'Art Sonor, la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), així com  col·lectius vinculats a la creació i la tecnologia, com ara el centre de producció i recerca d'arts visuals Hangar, la comunitat de creadors audiovisuals Telenoika, i la fàbrica de creació de les arts en viu L'Estruch, s’han aplegat en una xarxa de col·laboració per tal d’enriquir el projecte de formació professionalitzadora impulsat per l’Institut del Teatre.

El postgrau s’adreça tant a professionals dels àmbits de l’escenografia, la direcció d’escena, la dramatúrgia, la interpretació, la coreografia o la dansa, així com a perfils tècnics dels àmbits de l’audiovisual i multimèdia, el disseny de so i la il·luminació. Alhora, les persones graduades en arquitectura, disseny o comunicació audiovisual, i aquelles que treballen les arts visuals en general, són també destinatàries de la formació, en tant que els permetrà explotar les possibilitats que ofereix la tecnologia digital (imatge, llum, so i interacció) en les seves creacions.

El postgrau es desenvoluparà a partir de pràctiques on s’experimentaran els coneixements i les eines adquirides. Simultàniament, s’analitzarà la manifestació artística contemporània mitjançant seminaris i conferències, a càrrec d’artistes i professionals destacats de les arts en viu de l’actualitat.

Les classes es duran a terme entre els mesos de desembre del 2019 i de gener del 2020, preferentment els divendres a la tarda i els dissabtes.

Prèviament, i amb l’objectiu de garantir que les persones interessades en el postgrau tinguin els coneixements necessaris per poder seguir la formació, s’ha dissenyat el curs previ Escena Digital, que s’impartirà el mes de novembre de 2019 i abordarà les bases conceptuals, metodològiques i tecnològiques necessàries per poder seguir el postgrau. La matriculació a aquest curs finalitzarà l’1 d’octubre del 2019.

La col·laboració de la UPC en aquest postgrau és una acció més en la vinculació de la universitat amb l’àmbit de les arts escèniques. Durant aquest curs, la UPC ja ha participat amb l’Institut del Teatre en la realització de les microdramatúrgies radiofòniques del programa 'Això és un drama', emès amb la col·laboració d’Icat FM, un dels quals, el del 25 d’abril del 2019, es va fer a l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB).

A més, dos dels grups de teatre de la UPC han estat distingits recentment als VII Premis de Teatre Universitari de Barcelona.