‘Light Pills’, un sistema 'low-cost' i sostenible per proveir de llum i aigua potable a llocs remots, guanya el concurs Explorer a la UPC

Les estudiants Helena Arias i Dorothy Ann van der Ent
Descarregar

Les estudiants Helena Arias i Dorothy Ann van der Ent, guanyadores a la UPC del concurs Explorer amb el projecte 'Light Pills'

Una solució sostenible, versàtil, accessible i econòmica per habilitar l'accés a llum i aigua potable a llocs remots o que no tenen accés a energia. És l’objectiu de ‘Light Pills’, la proposta de les estudiants Dorothy Ann van der Ent i Helena Arias, que ha guanyat, a la UPC, la nova edició del concurs Explorer.

23/05/2022

La nova edició del concurs Explorer, que impulsa el Banc Santander i que a la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) es desenvolupa en el marc del programa Emprèn UPC, ja té guanyadores: són Helena Arias Casals, estudiant dels graus en Enginyeria Mecànica i en Enginyeria en Electrònica Industrial i Automàtica a l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), i Dorothy Ann van der Ent Facerias, del grau en Enginyeria de Sistemes Aeroespacials a l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC).

Les dues estudiants han presentat el projecte Light Pills, amb què volen millorar el sistema que ja utilitzen a diversos indrets d’Àfrica on no arriba l’electricitat: unes ampolles d’aigua que es col·loquen al sostre com si fossin bombetes i que difracten la llum del sol per il·luminar els interiors. La proposta de les estudiants incorpora un tap a l’ampolla amb una petita placa solar i un LED, per fer que la bombeta pugui funcionar a les hores en què no arriba llum solar. També inclou un llum ultraviolat que purifica l’aigua de dins l’ampolla per fer-la potable.

Reconegudes per la iniciativa Schneider Go Green 2021, les estudiants participaran ara a l'Explorer Trip, una experiència emprenedora internacional a l’European Innovation Academy, que tindrà lloc a Porto el pròxim mes de juliol. Viatjaran amb els dos equips guanyadors de l’edició 2021 del concurs: Kreios Space i D-Species.

En aquesta convocatòria del concurs Explorer a la UPC han participat 23 projectes de 28 emprenedors, que durant 12 setmanes han seguit un itinerari formatiu i d’acompanyament per validar la seva idea de negoci. D’aquests, 11 projectes han arribat a la final i deu s’han donat a conèixer al Demo Day del concurs Explorer, que ha tingut lloc el 4 de maig al Rectorat de la UPC.