L'Escola d'Arquitectura de Barcelona de la UPC lliura els premis d'escriptura ARCHIVE SERIES – 2

Descarregar

D'esquerra a dreta: el rector Daniel Crespo; Pedro Nicolás Romera, Yuwei Chi, José Manuel de la Puente i Félix Solaguren-Beascoa, director de l'ETSAB

Visita guiada a l'arxiu de la Biblioteca Oriol Bohigas de l'ETSAB

Descarregar

Cartell promocional de la convocatòria de la segona edició del premi d'arxiu de l'ETSAB

Descarregar

D'esquerra a dreta: Félix Solaguren-Beascoa, Pedro Nicolás Romera, Yuwei Chi, José Manuel de la Puente, el rector Daniel Crespo i el vicerector d'Arquitectura, Infraestructures i Territori, Jordi Ros

El 9 de setembre ha tingut lloc l'acte de lliurament de la segona edició del premis d’escriptura ARCHIVE SERIES per als millors relats, basats en una col·lecció de 148 fotografies relacionades amb l’ensenyament de la història de l’arquitectura. El premi té com a objectiu despertar l’interès d'estudiantat i professionals de l’arquitectura per l’estudi de les obres arquitectòniques mitjançant la fotografia de viatges.

10/09/2021

En la segona edició dels premis d'escriptura ARCHIVE SERIES, convocats per l’Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), s'ha guardonat, dins la categoria de Professionals, José Manuel de la Puente, director del Departament Ciència i Enginyeria Nàutiques de la UPC, i el professor Pedro Nicolás Romera, de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria (ULPGC), en les modalitats d’escrit llarg i curt, respectivament. Amb aquest premi, els guanyadors reben l'encàrrec de realitzar el parlament de benvinguda a l’exposició temporal que acollirà els dibuixos dels millors escrits, així com la lliçó inaugural del màster en Estudis Avançats d’Arquitectura Barcelona de la UPC.

D’altra banda, les estudiants Clara Martin i Yuwei Chi, de l'ETSAB, han obtingut el primer premi de la categoria d’Estudiantat, atorgat en igualtat de mèrit i dotat amb 300 euros.

Relats inspirats en 148 fotografies
L'arxiu gràfic de l'ETSAB consta d'un fons de 44.000 plaques de vidre realitzades per docents i estudiants de l'Escola entre els anys 1880 i 1920, en els viatges i sortides científiques organitzades com a part de l'ensenyament de la història de l'arquitectura. Els estudiants captaven els monuments que visitaven, però també escenes que es trobaven en el seu recorregut, ja fossin paisatges naturals o ciutadans. El concurs ARCHIVE SERIES - 2 posa en valor tot aquest patrimoni, amb l'objectiu de despertar l'interès d'estudiants i professionals per l'estudi de l'arquitectura a través de la fotografia. Així, a partir de la selecció de 148 imatges de la col·lecció de l'ETSAB, s'ha proposat als participants triar de dues a quatre fotografies i construir a partir d'aquestes un relat sobre la relació entre arquitectura, ensenyament de l'arquitectura i fotografia.

El concurs ARCHIVE SERIES s’emmarca en les activitats commemoratives del 50è aniversari de la UPC i ha comptat en aquesta edició amb participants internacionals, tant estudiants universitaris com professionals relacionats amb l'arquitectura, la història, l'art, la fotografia o l'ensenyament.

Acte de lliurament dels premis
La Biblioteca Oriol Bohigas de l'ETSAB ha acollit el 9 de setembre la cerimònia de lliurament dels guardons, amb la benvinguda institucional del rector de la UPC, Daniel Crespo, i del director de l’ETSAB, Félix Solaguren-Beascoa. L’acte ha comptat també amb el vicerector d'Arquitectura, Infraestructures i Territori, Jordi Ros, i, com a membres del comitè organitzador de l’Escola, amb la sotsdirectora de Patrimoni, Obres i Infraestructures de l’ETSAB, Elena Fernández; la sotsdirectora de Publicacions, Carolina B. García; el sotsdirector de Cultura, Enric Granell, així com membres de la Càtedra Gaudi i la Biblioteca Oriol Bohigas.

En el decurs de l'acte, s’ha impartit la conferència ‘Arquitectura i fotografia’, a càrrec de José Manuel de la Puente, director del Departament de Ciència i Enginyeria Nàutiques de la UPC. De la Puente és doctor en Arquitectura per la UPC, màster en Disseny per la Universitat de Harvard (MDeS, GSD) i llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona.

El jurat d'aquesta segona edició dels premis ha estat integrat per Félix Solaguren-Beascoa, director de l'ETSAB; Cristina Gastón, professora del Departament de Projectes Arquitectònics de la UPC; Iñaki Bergera, professor de l’Escola d’Enginyeria i Arquitectura de la Universitat de Saragossa, i Manolo Laguillo, catedràtic de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi.