Lliurats els Premis UPC d’Economia Circular als millors treballs de fi de grau i de màster orientats a la sostenibilitat

Aina Deus, graduada de l'Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), i Carlos Jiménez, titulat amb el màster universitari en Ciència i Tecnologia de la Sostenibilitat, que imparteix l'Institut Universitari de recerca en Ciència i Tecnologies de la Sostenibilitat (IS.UPC), han guanyat la primera edició dels Premis UPC d’Economia Circular, promoguts pel Hub Recircula UPC-AMB. Els guardons s'han lliurat virtualment, el 24 de novembre, en el marc de la 5a Jornada UPC Recircula.

26/11/2020

El Premi al Millor Treball de Fi de Grau (TFG) d’Economia Circular, dotat amb 1.500 euros, ha estat pel treball ‘Disseny d’una peça de roba aplicant els principis de l’economia circular i proposta d’experiència d’usuari’, d’Aina Deus Garcia, graduada en Enginyeria de Disseny Industrial i Desenvolupament de Producte i en Enginyeria de Tecnologia i Disseny Tèxtil a l'Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT). El jurat ha destacat “l’excel·lència general del treball i la consideració del procés global pel que fa a la circularitat”.

Pel que fa al Premi al Millor Treball de Fi de Màster (TFM), també dotat amb 1.500 euros, ha estat per ‘Creación de propuesta y análisis de implantación para una biblioteca de las cosas en la UPC’, de Carlos Jiménez Carrasco, titulat del màster universitari en Ciència i Tecnologia de la Sostenibilitat, de l'Institut Universitari de recerca en Ciència i Tecnologies de la Sostenibilitat (ISUPC).  En aquest treball, el jurat ha destacat “la proposta innovadora i circular que fa, la qual comporta canvis disruptius a la societat”, així com “l’enfocament socio-pedagògic i comunitari del treball”.

Finalment, el jurat ha reconegut amb un accèssit al millor TFM, dotat amb 500 euros, el treball ‘Circular conference toolkit’, de Marta Santamaría Molina, també titulada del màster universitari en Ciència i Tecnologia de la Sostenibilitat, “per l’aportació de tipus incremental que fa cap a un nou model sistèmic-circular d’organització d’esdeveniments sostenibles”.

Els Premis UPC d’Economia Circular són una iniciativa del Hub Recircula UPC-AMB  per reconèixer els millors treballs de TFG i TFM orientats a la reducció en el consum de recursos i la contaminació des de la fase de disseny, a allargar la vida dels productes i a aportar solucions per tancar cicles dels materials i regenerar els sistemes naturals. En aquesta primera edició, s’han rebut 31 treballs, 18 de fi de grau i 13 de fi de màster dels darrers tres cursos, que han estat avaluats seguint criteris d’originalitat, caràcter innovador i circularitat, i impacte social i econòmic, entre d'altres criteris.

El jurat que ha avaluat els TFG ha estat format per Joan Garcia, investigador del Grup de recerca d'Enginyeria i Microbiologia del Medi Ambient de la UPC, Sònia Llorens, fundadora d'INN2-Innovació Industrial i directora de la Càtedra en Economia Circular del Tecnocampus de Mataró, i Pere Losantos, doctor en Ciències Físiques i tècnic del Gabinet d'Innovació i Comunitat de la UPC.

Pel que fa al jurat dels TFM, l'han integrat Marta Batllevell, tècnica de la Direcció General de Polítiques Ambientals i Medi Natural de la Generalitat de Catalunya; Josep M. Planas, sotsdirector general d'Informació i Foment de la Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, i Bàrbara Sureda, investigadora del Grup de recerca Sostenibilitat, Tecnologia i Humanisme de la UPC.

Els premis s’han lliurat en el decurs de la 5a Jornada UPC Recircula, realitzada el 24 de novembre a la Universitat, en format virtual. La convocatòria d'aquests premis s'emmarca en les celebracions del 50è aniversari de la UPC.