L'ocupació de la dona en el món tecnològic, nova sessió del cicle coorganitzat per la UPC i el Palau Macaya

El 20 de juny a les 18.30 h, Eva Fabry, directora de l'European Centre for Women and Technology, oferirà una conferència sobre l’impacte de la quarta revolució industrial sobre el biaix de gènere en el món laboral. La sessió forma part del cicle 'Dona i tecnologia: un tàndem de futur', coorganitzat per la UPC i el Palau Macaya, a Barcelona. Tot seguit tindrà lloc una taula rodona, moderada pel degà de la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) de la UPC, Joan Gispets.

14/06/2019

La conferència titulada ‘L'impacte de la quarta revolució industrial sobre la biaix de gènere en el món laboral’, que anirà a càrrec d'Eva Fabry, directora de l'European Centre for Women and Technology, forma part de la sessió final del segon bloc temàtic sobre el món laboral, dins del cicle 'Dona i tecnologia: un tàndem de futur', organitzat per la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) en col·laboració amb Palau Macaya de "la Caixa".

Aquest cicle se centra a reflexionar sobre el rol que té la dona en el món tecnològic i com es pot plantejar un futur més enriquidor. Les reflexions i debats que es duen a terme dins del cicle, la direcció científica del qual està a càrrec de Núria Castell, professora i investigadora de la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB), giren entorn a tres blocs temàtics: l’educació, el món laboral i la societat, mitjançant quatre tallers per bloc temàtic i una taula rodona de conclusions a cada bloc. En la sessió del dia 20 de juny, al Palau Macaya, es contextualitzaran les professions tecnològiques en els diferents sectors, públics i privats, i les funcions que hi desenvolupen les dones.

Després de la conferència, tindrà lloc una taula rodona moderada per Joan Gispets, degà de la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT), i en la qual participaran Cristina Estavillo, directora de Firmware del Laboratori d'R+D de Hewlett-Packard (HP); Ana Bastida, directora de Qualitat i Seguretat de l'Institut Municipal d'Informàtica (IMI); Mirna Pedrós, Fundadora i CEO de Wessproject; Josep Prieto, exdirector d'Estudis d'Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), i la mateixa conferenciant, Eva Fabry.