Saurabh Bharat Nagarkar, estudiant del màster en Intel·ligència Artificial de la UPC, guanya el Unite! Video Contest

Retrat de Saurabh Bharat Nagarkar
Descarregar

Saurabh Bharat Nagarkar

L'estudiant de màster Saurabh Bharat Nagarkar de la UPC formarà part del grup de 20 estudiants de la Universitat que participarà en el Unite! Students Festival, el qual tindrà lloc a Lisboa del 29 de juny a l'1 de juliol.

12/05/2023

Saurabh Bharat Nagarkar, estudiant del màster en Intel·ligència Artificial, ha estat el guanyador del Unite! Video Contest a la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonatTech (UPC). El Unite! Video Contest és una proposta del Centre de Formació Multilingüe i Multicultural de Unite!, l’aliança d’universitats europees de la qual forma part la UPC. Aquest concurs de vídeo volia mostrar la diversitat i interculturalitat que defineix a la comunitat d’estudiants Unite!. Amb aquest objectiu es va demanar als estudiants de totes les universitats associades que mostressin un dia típic en la seva vida, incloent-hi aspectes acadèmics i de la seva vida social i personal: com es mouen, quines activitats fan, com són els seus campus, etc.

Al concurs s’han presentat al concurs un total de 28 vídeos de les nou universitats que formen part de l’aliança. En el cas de la UPC, han estat quatre els vídeos seleccionats, presentats pels estudiants Monica Guri Ucero, Ahmad Kamal Khan, Paula Vidiella Sánchez i Saurabh Nagarkar. Finalment, la proposta del Saurabh és la que més vots ha rebut.

Ara, l'estudiant podrà formar part del grup de 20 universitaris que representaran la UPC en el Unite! Student Festival, el qual tindrà lloc a Lisboa del 29 de juny a l’1 de juliol. El Unite! Student Festival 2023 és l'oportunitat perquè els estudiants de Unite! treballin en equip amb els seus col·legues internacionals i descobreixin el que l'aliança pot oferir-los. Durant els tres dies del Festival, els participants podran debatre i compartir les seves idees i expectatives com a estudiants europeus. A més, podran participar en activitats a l'aire lliure i culturals, i visitar la ciutat de Lisboa.

Saurabh Nagarkar, nascut a Lucknow i resident a Nashik (l'Índia), està cursant el màster en intel·ligència artificial des del setembre del 2022. Va decidir participar en el concurs explicant com transcorria un dia en la seva vida com a estudiant de la UPC. Ara que viatjarà a Lisboa, al Festival d’Estudiants Unite!, explica: "espero ampliar la meva xarxa, connectant amb companys de diferents països i universitats amb idees afins. El festival proporciona una plataforma perquè els estudiants intercanviïn idees i experiències, que em poden oferir noves idees sobre el meu camp d'estudi. En segon lloc, m'entusiasma participar en totes les activitats que proposa el Festival i espero gaudir dels esdeveniments culturals, creant records per tota la vida i formant amistats amb altres estudiants europeus”.

Saurabh imagina la universitat del futur com “una institució molt connectada i tecnològicament avançada que fomenti un entorn d'aprenentatge dinàmic, interdisciplinari i col·laboratiu. Les universitats integraran àmpliament l'aprenentatge en línia amb interaccions tradicionals cara a cara, permetent als estudiants accedir a recursos i assistir a conferències de qualsevol lloc del món”.

També explica que la universitat “haurà de posar l'accent en les aplicacions del món real, proporcionant als estudiants nombroses oportunitats de pràctiques, recerca i projectes pràctics. Això ajudarà a salvar la bretxa entre l'acadèmia i la indústria, a preparar millor als estudiants per al món real. Finalment, espero sostenibilitat i responsabilitat social, animant als estudiants a abordar els reptes mundials a través de la innovació i la resolució de problemes”.